Nissan Pulsar znika z Europy. Powodem jest brak zainteresowania klientów
Od czasów ostatniej Almery, kompakty Nissana przestały liczyć się w Europie. Najpierw była Tiida o bardzo dyskusyjnej urodzie. Potem zastąpił ją dużo ładniejszy Pulsar, lecz on też nie odniósł sukcesu. Japończycy podjęli właśnie decyzję o całkowitym wycofaniu tego modelu ze Starego Kontynentu.
13.09.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:55
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nie jest to dla nas zaskakująca wiadomość, bowiem Pulsara brakuje w polskim cenniku już od dobrych kilkunastu miesięcy. Możliwość zakupu istniała jednak nadal na innych rynkach. Między innymi w Wielkiej Brytanii. Do dziś, kiedy to Nissan oficjalnie ogłosił wycofanie Pulsara z Europy, informując, że produkcja stanęła już w czerwcu, a do dziś sprzedawano egzemplarze zalegające na placu.
Nissan poinformował, że powodem takiej decyzji są gwałtowne zmiany zachodzące na europejskim rynku motoryzacyjnym. Klienci odwracają się od tradycyjnych kompaktów na rzecz crossoverów. Mówiąc jednak szczerze, Pulsar nigdy nie cieszył się wzięciem klientów. Nawet w roku 2014 kiedy debiutował, nie osiągnął założonego wolumenu sprzedaży.
Celem Nissana była roczna sprzedaż na poziomie co najmniej 64 000 sztuk, podczas gdy w roku 2017 udało się znaleźć tylko 25 221 klientów. Pulsar nie był złym samochodem. Przestronny, nieźle wyposażony i rozsądnie wyceniony kompakt cieszył się jednak znacznie mniejszą popularnością niż Golf, Focus, czy Astra.
Kompakt Nissana będzie oferowany jedynie w Chinach, gdzie występuje pod nazwą swojego poprzednika, jako Tiida. W Rosji natomiast, do niedawna można było jeszcze kupić Almerę Sedan, lecz spotkał ją ten sam los co Pulsara. Oznacza to, że Nissan właśnie oficjalnie opuścił jeden z najważniejszych, europejskich segmentów rynku. Prawdą jest, że kompakty sukcesywnie ustępują miejsca crossoverom. Nadal jednak trzymają się na tyle mocno, że warto mieć w swojej ofercie takie auto.