Nissan Leaf Nismo RS. Emocjonująca wyścigówka napędzana prądem

Nismo to sportowy oddział Nissana, który odpowiada za tworzenie najbardziej emocjonujących modeli japońskiej marki. Najnowszy z nich naprawdę robi wrażenie. To elektryczny, wyścigowy Leaf, w który w niczym nie przypomina drogowego oryginału.

Wygląda pięknie, a co ważniejsze - jest skuteczny.
Wygląda pięknie, a co ważniejsze - jest skuteczny.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

30.11.2018 | aktual.: 28.03.2023 12:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wystarczy rzut oka na dopracowane aerodynamicznie nadwozie, aby śmiało stwierdzić, że to jeden z najlepiej wyglądających Nissanów w historii. Z cywilnym Leafem łączą go wyłącznie detale takie jak kształt grilla, czy oświetlenie. No i oczywiście elektryczny napęd, lecz z tą różnicą, że tutaj zdecydowanie imponuje mocą.

Nismo pochwaliło się swoim najnowszym dziełem na kilka dni przed oficjalną premierą. Debiut zaplanowano na 2 grudnia. Wówczas, na specjalnym pokazie w Tokio, Nissan zaprezentuje nowy bolid Formuły E, a Leaf Nismo RC ma uświetnić to wydarzenie. Miła niespodzianka, która zaskakuje nie tylko wyglądem, ale i mocą oraz osiągami.

Do napędu użyto tu dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy 327 KM i maksymalnym momencie obrotowym, wynoszącym 640 Nm. Takie parametry pozwalają osiągać setkę w zaledwie 3,4 sekundy. Warto wspomnieć, że to wynik o 50% lepszy, niż w przypadku poprzednika. Trzeba bowiem wiedzieć, że zeszła generacja Leafa, także miała swoją ostrą odmianę.

Obraz
© mat.prasowe

Baterie zasilające silniki elektryczne ważą sporo. Mimo to inżynierom udało się uzyskać niewielką masę całkowitą, która wynosi 1220 kg. Było to możliwe dzięki zastosowaniu nadwozia w całości zbudowanego z włókna węglowego. Na torze liczy się także właściwe wyważenie, dlatego też każdy z silników został umieszczony na oddzielnych osiach. Dzięki temu Leaf Nismo RC jest również pojazdem czteronapędowym.

Co zaskakujące, większość elementów napędu, w tym baterie, przeszczepiono z drogowego Leafa. Reszta została jednak znacząco zmieniona. Pozbyto się również "zbędnych" elementów wyposażenia. Wszystko po to by Leaf był jak najbardziej konkurencyjnym pojazdem na torze.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/26]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (4)