Tryb zabijający silniki. Sami producenci to wiedzą i zalecają
Łańcuch rozrządu zwykle uchodzi za element niewymagający wymiany podczas całego życia silnika. Jednak doświadczenia z ostatnich lat wskazują na konieczność takiego serwisu w niektórych popularnych silnikach.
28.10.2024 | aktual.: 29.10.2024 14:12
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Stosowanie łańcuchów rozrządu stało się popularne z początkiem ery downsizingu i systemów wtrysku common rail w silnikach Diesla. Powodem zastępowania pasków jest ich zdolność do radzenia sobie z dużymi obciążeniami współczesnych jednostek napędowych. Niestety, w nowoczesnych silnikach o dużym momencie obrotowym łańcuchy rozrządu, które dawniej były niezawodne, teraz stają się problematyczne.
Chociaż łańcuchy mogą przenosić większe obciążenia niż paski, mają też swoje wady. Są ciężkie, stawiają znaczny opór i kosztują więcej. Współczesne wersje są cieńsze i lżejsze, co niestety przekłada się na ich trwałość. Jakby tego było mało, stosowane obecnie oleje silnikowe, którymi łańcuchy są smarowane, dość często nie spełniają swojej funkcji. Ich lepkość jest zbyt niska do skutecznej ochrony łańcucha.
Zapoznaj się z pełną treścią przy użyciu darmowego konta
Zaloguj się teraz z 1login, aby uzyskać pełen dostęp do naszych artykułów, ekskluzywnych treści i spersonalizowanych rekomendacji.