Nie kupicie już Renault Twingo. Mały mieszczuch znika z Polski
Jedna z ciekawszych propozycji w segmencie A znika z polskiego rynku. Klienci nie docenili tej wyjątkowej konstrukcji. Auto sprzedawało się słabo. Na tyle, że nasz rodzimy oddział Renault podjął decyzję o rezygnacji z Twingo.
16.01.2019 | aktual.: 28.03.2023 12:07
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Napęd realizowany przez tylną oś. Tuż nad nią niewielki silnik o mocy 70 lub 90 KM. Niesamowita zwrotność i wyjątkowy charakter. Wszystkie te cechy wydają się idealnym przepisem na małe auto miejskie. Nie wiedzieć jednak czemu, Polscy klienci niechętnie decydowali się na taką mieszankę. W 2018 roku sprzedano zaledwie 182 egzemplarze.
Aby ukazać skalę problemu, wystarczy porównać ten wynik z nieco większym Clio, które w ostatnich dwunastu miesiącach znalazło aż 8353 właścicieli. Przepaść to mało powiedziane. Samochody segmentu A nie cieszą się obecnie imponującym wzięciem. Polscy klienci wolą dołożyć kilka tysięcy i kupić coś większego, co sprawdzi się także poza miastem. Nadal jednak nie tłumaczy to sromotnej porażki Twingo.
Warto zauważyć, że auto nadal będzie oferowane na innych europejskich rynkach, gdzie sprzedaje się całkiem nieźle. W samej Francji w 2019 roku aż 46 372 nowe sztuki znalazły właścicieli. Co więcej, jest to wynik lepszy niż rok wcześniej, co oznacza, że mimo prawie 5-letniego stażu, zainteresowanie modelem nie słabnie.
W Polsce klienci chętniej wybierają Škodę Citigo czy Toyotę Aygo. Są to nie tylko tańsze, ale i bardziej konwencjonalne auta. Najwyraźniej nikt nie ma ochoty na eksperymenty w segmencie A. Nie pozostaje nic innego, jak wyrazić smutek z powodu wycofania Twingo. Prawa rynku są jednak nieubłagane, a o wszystkim decydują klienci.