Nie będzie czterocylindrowych silników w serii 7

Od jakiegoś czasu spekulowano, że BMW pójdzie w ślady swoich głównych rywali i w kolejnych miesiącach przedstawi nam model serii 7 z czterocylindrowym silnikiem. W poprzednim tygodniu firma z Monachium oficjalnie zdementowała te doniesienia.

BMW Hydrogen
BMW Hydrogen
Krzysztof Monczak

12.11.2010 | aktual.: 07.10.2022 16:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Od jakiegoś czasu spekulowano, że BMW pójdzie w ślady swoich głównych rywali i w kolejnych miesiącach przedstawi nam model serii 7 z czterocylindrowym silnikiem. W poprzednim tygodniu firma z Monachium oficjalnie zdementowała te doniesienia.

Zgodnie z coraz większą świadomością ekologiczna klientów Mercedes zamierza już wkrótce wprowadzić czterocylindrową wersję modelu S. Będzie to silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 L. Model oznaczony jako 250 CDI będzie generował 204 KM, spalanie na odcinku 100 km powinno kształtować się na poziomie 5,3 L w cyklu mieszanym.

Pomimo tych zapowiedzi BMW nie podejmie walki w kategorii czterocylindrowych limuzyn. Szef koncernu BMW nie jest zainteresowany tym kierunkiem rozwoju.

Podoba mi się sprzedaż naszego czołowego modelu z silnikami R6 i V8. Rzeczą, której potrzebujemy w tym aucie, jest jeszcze większa elektryzacja.

W  USA BMW wciąż drąży drogę dla silników R6, mających wypierać do niedawna podstawowe na tym rynku V8. W Europie coraz częściej klienci sięgają po model 730d, który swoją kulturą pracy przewyższa wiele aut benzynowych sprzed kilku lat. Na rok 2012 Audi zapowiedziało wprowadzenie modelu A8 z hybrydowym układem czterocylindrowym.

BMW w ostatnim roku wydało 1,2 miliarda euro na rozwój technologii zmniejszających zużycie paliwa, deklasując tym samym Mercedesa, który pomimo podwojenia budżetu na ekotechnologie wydał 800 milionów euro.

Ac Schnitzer ACS X6 M Falcon

Źródło: BMW Blog

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)