Najszybsza przednionapędówka na torze Spa. Kolejny rekord Civica Type R

Honda kontynuuje serię rekordów na europejskich torach wyścigowych, udowadniając, że jej gorący hatchback jest naprawdę szybkim autem. To już trzecie trofeum Civica Type R. Tym razem zdobyte na torze Spa-Francorchamps.

Spa-Francorchamps jest trzecim, ale najprawdopodobniej nie ostatnim z rekordowych torów Hondy.
Spa-Francorchamps jest trzecim, ale najprawdopodobniej nie ostatnim z rekordowych torów Hondy.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

19.06.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:45

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Najpierw był Nürburgring i Nordschleife pokonane w rekordowym czasie 7 min. i 43 s. Potem Honda wybrała się do Francji, na tor Magny-Cours, z którego także wróciła z tarczą. Za trzecim podejściem wybrano Belgię, a dokładniej legendarny tor Spa-Francorchamps z szybkimi zakrętami i długą prostą. Tym samym Civic Type-R mógł udowodnić, że radzi sobie świetnie nie tylko na ciasnych łukach.

Za kierownicą japońskiego hot-hatcha zasiadł były mistrz świata wyścigów WEC LMP2, Bertrand Baguette, który wycisnął z dwulitrowego VTEC-a siódme poty, zaprzęgając do pracy wszystkie z 320 KM oferowanych przez tę jednostkę. Efekt? Rekord toru Spa w kategorii aut przednionapędowych, wynoszący 2 min. i 53,72 s.

Honda po raz kolejny udowodniła, że brak napędu na cztery koła nie wyklucza Civica Type R z czołówki segmentu gorących hatchbacków. 5,7 s do setki i 272 km/h prędkości maksymalnej mówią same za siebie. W parze z tymi wartościami idą także świetnie zestrojone zawieszenie i układ kierowniczy oraz dopracowana aerodynamika.

Obraz
© mat.prasowe

To trzeci, ale nie ostatni rekord szybkiego Civica. Honda zamierza zdobyć kolejne rekordy, podczas letniego Type R Challenge. Wydarzenie to obejmie próby na torach Estoril, Hungaroring i Silverstone. Za kierownicą zobaczymy m.in. Jensona Buttona, Tiago Monteiro czy Matta Neala. Krótko mówiąc - będzie się działo.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (28)