Najmniej i najbardziej kłopotliwe trzyletnie samochody. Raport ADAC 2018
Samochód używany to wciąż jedyne wyjście dla większości polskich zmotoryzowanych. Nie oznacza to jednak, że musi być on wiekowy i niesprawny. Oto najlepsze trzyletnie auta w rankingu ADAC.
30.05.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Trzyletni samochód to dla wielu zmotoryzowanych łakomy kąsek. Auto zdążyło już sporo stracić na wartości, ale jest wciąż nowoczesne, bezpieczne i sprawne. Przynajmniej tak być powinno. W praktyce z tym ostatnim różnie bywa. Niemiecki automobilklub ADAC co roku publikuje raporty działalności prowadzonej przez siebie pomocy drogowej. Dzięki nim można przekonać się, które modele najczęściej, a które najrzadziej wymagały pomocy fachowca na drodze.
Oto trzyletnie samochody, które okazały się najbardziej niezawodne podczas eksploatacji, a także te, które radzą sobie z tym najgorzej. Im niższa liczba przyznanych punktów, tym lepiej.
Najlepsze
- Toyota Aygo - 2,2 pkt.
- Citroen C1 / Ford Ka - 3,8 pkt.
- Hyundai i10 - 4,4 pkt.
Najgorsze
- Smart Fortwo - 20,8 pkt.
- Fiat 500 - 11,3 pkt.
- Renault Twingo - 10,7 pkt.
Najlepsze
- Mini One - 1,0 pkt.
- Toyota Yaris - 2,3 pkt.
- Mazda 2 - 2,8 pkt.
Najgorsze
- Opel Meriva - 9,8 pkt.
- Nissan Micra - 8,0 pkt.
- Opel Corsa - 7,9 pkt.
Najlepsze
- Audi A3 / BMW serii 2 - 1,0 pkt.
- BMW serii 1 - 1,4 pkt.
- BMW X1 - 1,8 pkt.
Najgorsze
- Nissan Qashqai - 39,7pkt.
- Renault Megane - 18,9 pkt.
- Dacia Logan - 9,1 pkt.
Najlepsze
- BMW serii 4 / BMW X3 - 0,9 pkt.
- BMW serii 3 - 1,3 pkt.
- Audi Q5 - 1,4 pkt.
Najgorsze
- Opel Insignia - 17,9 pkt.
- Ford S-Max - 14,0 pkt.
- Ford Mondeo - 9,4 pkt.
Ja wynika z raportu ADAC, nawet wśród trzyletnich, czyli niemal nowych samochodów zdarzają się duże rozbieżności w kwestii niezawodności. Sztuką jest więc wybór odpowiedniego modelu i właściwie utrzymanego egzemplarza. Pozostaje pytanie, gdzie kupić samochód liczący sobie tylko trzy lata? Posiadacze aut rzadko chcą sprzedawać je tak szybko. Często bywa jednak, że po trzech latach samochodów pozbywają się firmy.