Najbezpieczniejszy w swojej klasie 2012 - oficjalny ranking Euro NCAP
Testy zderzeniowe Euro NCAP są w Europie wyznacznikiem bezpieczeństwa. Uzyskanie niskiego wyniku przez samochód potrafi jak za dotknięciem różdżki wpłynąć negatywnie na wyniki sprzedaży. Organizacja przygotowała ranking najbezpieczniejszych samochodów przetestowanych w 2012 roku.
24.01.2013 | aktual.: 20.10.2022 21:49
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Auta podzielono na klasy. Organizacja Euro NCAP określiła ich 7. Najmniejsze samochody to supermini, nieco większe pojazdy mieszczą się w kategorii niedużych aut rodzinnych. Na trochę więcej luksusu jest miejsce wśród dużych samochodów rodzinnych. Niewielkie, ale praktyczne pojazdy, takie jak mikrovany, klasyfikowane były w kategorii małe MPV. Co ciekawe, w tej kategorii przyznano dwa wyróżnienia ex aequo.
W zestawieniu nie zabrakło również większych samochodów. Należały one do kategorii: małe auto terenowe, duże auto terenowe oraz vany rodzinne i firmowe.
Supermini – Renault Clio
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 89%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 66%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 99%
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 98%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 75%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 88%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 100%
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 78%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 67%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 78%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 65%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 70%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 100%
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 89%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 71%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 90%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 48%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%
Źródło: Euro NCAP