Najbardziej zawodne trzyletnie samochody. Ranking ADAC
Dla większości Polaków trzyletnie auto wciąż pozostaje nowe. Od takiego pojazdu bezwzględnie wymagamy, by zawiózł nas tam, gdzie chcemy dojechać. Oto modele, które, zdaniem Niemców, nie radzą sobie z tym zadaniem.
08.05.2018 | aktual.: 30.03.2023 11:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
ADAC to znana w całej Europie niemiecka organizacja, która publikuje testy ogumienia i rankingi niezawodności aut. Te ostatnie powstają w oparciu o statystyki działalności pomocy drogowej największego automobilklubu naszych zachodnich sąsiadów. Które trzyletnie samochody najczęściej wymagały interwencji mechanika w trasie?
Poniżej zamieszczamy ranking w podziale na segmenty. Im więcej punktów otrzymał dany model, tym gorzej. Dla porównania oprócz tych najbardziej awaryjnych przedstawiamy również model sklasyfikowany najwyżej.
Najgorsze
- Smart Fortwo - 20,8 pkt
- Fiat 500 - 11,3 pkt
- Renault Twingo - 10,7 pkt
Najlepszy
- Toyota Aygo – 2,2 pkt
Samochody segmentu B
Wśród większych samochodów nie ma tak dużych różnic niezawodności, jak w przypadku niemieckiego rankingu obejmującego najmniejsze auta.
Najgorsze
- Opel Meriva - 9,8 pkt
- Nissan Micra - 8,0 pkt
- Opel Corsa - 7,9 pkt
Najlepszy
- Mini - 1,0 pkt
Najgorsze
- Nissan Qashqai - 39,7 pkt
- Renault Megane - 18,9 pkt
- Opel Zafira - 10,9 pkt
Najlepszy
- Audi A3/BMW Serii 2 Coupe - 1,0 pkt
Najgorsze
- Opel Insignia - 17,9 pkt
- Ford S-Max - 14,0 pkt
- Ford Mondeo - 9,4 pkt
Najlepszy
- BMW Serii 4/BMW X3 - 0,9 pkt