Na podwójnym gazie – Peugeot 908 HYbrid4 (2011)
Premierę wyścigowego Peugeota 908 HDi FAP mamy już dawno za sobą. W Genewie francuska firma zaprezentowała hybrydową wersję swojego bolidu.
07.03.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:26
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
To druga generacja hybrydy z Francji. Wóz wyposażony jest w silnik o zapłonie samoczynnym, który ma objętość skokową 3,7 l i z pomocą doładowania wytwarza około 550 KM mocy (przynajmniej tak mówi się oficjalnie).
Oprócz silnika cieplnego na pokładzie 908 HYbrid4 znajduje się jednostka elektryczna, która może wytworzyć moc równą 80 KM. Energię silnik elektryczny będzie czerpał z baterii litowo-jonowych - te będą ładowane z energią odzyskiwaną w trakcie hamowania. Dwa hamowania powinny dostarczyć około 500 kJ energii. Napęd na tylne koła przekazywany jest przez 6-biegową sekwencyjną skrzynię biegów.
Pod względem wymiarów i masy własnej (900 kg) wóz odpowiada swojemu „bratu” z normalnym wysokoprężnym silnikiem.
Możliwe, że HYbrid4 pojawi się obok normalnego Peugeota 908 na dniach testów przed 24H Le Mans 2011 w kwietniu. Nie wiadomo jednak, czy bolid wystartuje w wyścigu w czerwcu.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90supo/sup, ZS + sil. elektr.
- Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: ≈ 3700 cmsup3/sup
- Doładowanie: Dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 550 KM + 80 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: ≈ 148,65 KM/l (silnik cieplny)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, sekwencyjna
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, węglowe
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, węglowe
Masy i wymiary:
- Masa własna: 900 kg
- Stosunek masy do mocy: 1,64 kg/KM
- Długość: 4640 mm
- Szerokość: 2000 mm
- Wysokość: 1030 mm
- Rozstaw osi: 2950 mmblock position=\inside8180/block
Źródło: carscoop