Musketier Peugeot 2008 1.6 e‑HDi (2013)

Niedawno poznaliśmy ceny Peugeota 2008 na polskim rynku. Tymczasem niemiecka firma Musketier już proponuje tuning tego niewielkiego samochodu. Modyfikacje obejmują też silniki.

Musketier Peugeot 2008 1.6 e-HDi (2013)
Olgierd Lachowski

01.07.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:29

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Model 2008 to całkiem nowe auto przygotowane przez Peugeota. Niewielki francuski crossover to kolejny samochód tej klasy dostępny na rynku. Koncern PSA modelem 2008 chce uszczknąć dla siebie choć niewielki kawałek ogromnego tortu. Popularność crossoverów stale rośnie, a firmy wciskają klientom coraz mniejsze samochody, byle tylko zwiększać swoją sprzedaż.

2008 jest połączeniem miejskiego Peugeota 208, samochodu typu SUV oraz kombi, albo nawet vana. Wóz ma raczej typowe kształty, choć nie brakuje w karoserii różnych stylistycznych smaczków, takich jak choćby bardzo ładne przednie reflektory. Zgodnie z nową linią stylistyczną w 2008 projektanci nie zdecydowali się na umieszczenie wielkiej paszczy z przodu.

Obraz

W Polsce samochód jest dostępny z dwoma silnikami benzynowymi oraz z dwoma turbodieslami. Jeśli chodzi o te pierwsze, są to jednostki 1,2 l i 1,6 l, które cechują się mocą – odpowiednio – 82 KM i 120 KM. Z kolei „klekoty” mają objętość skokową 1,4 l i 1,6 l, i odznaczają się mocą 68 KM (mniejszy z motorów) oraz 92 KM lub 115 KM (większy silnik).

Właśnie do tej ostatniej konstrukcji niemiecka firma tuningowa Musketier opracowała skromny pakiet zwiększający jej osiągi. Wszystko załatwia nowa elektronika podnosząca moc z 92 do 110 KM lub ze 115 do 139 KM. Moment obrotowy rośnie odpowiednio do 276 Nm i 327 Nm. W pierwszym przypadku jednostka napędowa jest związana z 5-biegową skrzynią, a w drugim z 6-biegową. Obydwie przekładnie są urządzeniami manualnymi.

Ponadto Musketier oferuje sportowe układy wydechowe do ulepszonych przez siebie jednostek silnikowych, a do pozostałych motorów chromowane końcówki rur wylotowych. Zakończenia rur mogą mieć kształt okrągły, owalny lub jeszcze inny.

Jest możliwość obniżenia auta poprzez montaż sportowych sprężyn zawieszenia. Tuner zwraca uwagę, że po ich montażu Peugeot może być niższy od 25 do 40 mm w zależności od tego, jak jest wyposażony (np. czy ma mały silnik o zapłonie iskrowym czy większą jednostkę spalającą olej napędowy).

Obraz

W ofercie znajdują się też felgi. Niestety, ich rozmiary nie zostały przez Niemców podane. Nie wiadomo również, jakie rozmiary mają opony montowane na te właśnie felgi.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Źródło: Musketier

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)