Musketier 208 1.6 THP EnGarde 3d (2013)

Specjalista od tuningu francuskich samochodów – Musketier – powiększa właśnie swoją ofertę o 210-konnego Peugeot 208 z pakietem EnGarde.

Musketier 208 1.6 THP EnGarde 3d (2013)
Olgierd Lachowski

01.05.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:23

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zestaw EnGarde to kit stylistyczny w przypadku Peugeota 208 składający się z fartucha pod przednim zderzakiem, nakładek na progi, imitacji dyfuzora z tyłu oraz czterech owalnych końcówek rur wydechowych. Dodatkowymi elementami są koła o średnicy od 15” do 18” oraz osłona chłodnicy z kratką w kształcie plastra miodu. Części przymocowane do nadwozia są wykonane z ABS-u i mogą być pomalowane na dowolny kolor lub też oklejone folią imitującą włókno węglowe.

Obraz

Przedstawiony na zdjęciach 208 ma obniżone o 30 mm zawieszenie. Było to możliwe po zmianie seryjnych sprężyn na sztywniejsze sportowe. Elementy zawieszenia podobnie jak pakiety silnikowe nie są związane z zestawem EnGarde.

Jako samochód prezentacyjny niemiecki Musketier wybrał Peugeota z 1,6-litrowym benzynowym silnikiem z turbodoładowaniem. Konstrukcja o dość skomplikowanym oznaczeniu wewnętrznym EP6CDT/MCM ma bezpośredni wtrysk paliwa i może się rozkręcić do 6500 obr./min.

Obraz

Montowany z przodu poprzecznie 4-cylindrowiec przy opuszczaniu fabryki koncernu PSA dysponuje mocą 156 KM przy 5600 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy to 260 Nm. Szczyt momentu rozciąga się płasko od 1750 do aż 4000 obr./min. W tej chwili poza wersją GTi model 208 1.6 THP jest najmocniejszą odmianą silnikową w palecie małego Peugeota.

Inżynierowie Musketiera potrafią z tej jednostki wykrzesać dodatkowe 50 KM. Aby osiągnąć taki efekt musieli oni wymienić turbosprężarkę na większą, wstawić większą i wydajniejszą międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego oraz wgrać nowy program sterujący silnikiem. Po tych przeróbkach pod maską przybyły dokładnie 53 KM mocy i aż 85 Nm momentu obrotowego.

Obraz

W tej chwili nie ma jeszcze żadnych informacji na temat osiągów małego hatchbacka z prawie 210-konnym motorem, ale mający pod maską silnik o podobnej mocy (200 KM) Peugeot 208 GTi do setki rozpędza się w 6,80 s i rozwija 230 km/h.

Dane techniczne

  • Typ: R4, EP6CDT/MCM
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1598 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 209 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 130,79 KM/l (seryjny – 97,62 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 345 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 266 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 249 mm
  • Koła przednie: 17”
  • Koła tylne: 17”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1090 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,22 kg/KM (seryjny – 6,99 kg/KM)
  • Długość: 3962 mm
  • Szerokość: 1739 mm
  • Wysokość: 1430 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2538 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/31]

Źródło: Musketier

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)