MTM idzie na całość – V8 w Volkswagenie Amaroku
Niemiecki tuner MTM na swoim stoisku w Genewie pokaże między innymi zmodyfikowanego Amaroka z 4,2-litrowym silnikiem wysokoprężnym V8 TDI pod maską.
03.03.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:37
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Tuner postanowił nie bawić się w modyfikacje standardowej jednostki napędowej dostępnej do tego modelu, tylko od razu poszedł na całość. Pod maskę trafił więc znany z innych modeli koncernu VW AG 4,2-litrowy silnik wysokoprężny w układzie V8, który w prezentowanym Amaroku generuje 410 KM i 930 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu ten pick-up przyspiesza do pierwszych 100 km/h w 6 s, a prędkość maksymalna wynosi 222 km/h.
Aby pojazd prowadził się lepiej, inżynierowie MTM zmodyfikowali tylne zawieszenie i zainstalowali wydajniejsze hamulce, które kryją się za 22-calowymi felgami aluminiowymi BBS SV.
Specjaliści MTM zdecydowali się na subtelne zmiany stylistyczne, do których zaliczają się na przykład grafika na bocznych drzwiach, delikatny pakiet stylistyczny i zabudowa przestrzeni ładunkowej.