Mniej niż 2 sekundy do setki w Alfie 156. Oto Coloni S1
Coloni S1 współdzieli z Alfą Romeo 156 co najwyżej wygląd, jednak nie można przejść obojętnie obok takiej maszyny.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Coloni S1 bardzo przypomina nam nie tylko model 156, ale i Alfę Romeo 164 V10 Pro Car, która również była wyczynowym cackiem. W tym wypadku auto zostało stworzone przez Enzo Coloniego, którego team próbował swoich sił w Formule 1 od 1987 do 1991 roku (z umiarkowanym, delikatnie mówiąc, sukcesem). Coloni jednak mógł pochwalić się wynikami we włoskiej Formule 3.
Alfa Romeo 156 w wydaniu Coloni S1 jest prototypem przygotowanym do rywalizacji w ramach Grupy E stworzonej przez FIA. Podwozie wykonano z włókna węglowego, a trzylitrowy silnik V6 zainstalowany jest centralnie i generuje około 500 KM. Efekt: sprint do setki w mniej niż 2 s.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
To szybciej niż McLaren F1, ale tak jak angielski wóz, Coloni S1 ma miejsce kierowcy umiejscowione pośrodku kabiny.
Warto wspomnieć o sześciostopniowej, sekwencyjnej skrzyni biegów czy hamulcach Brembo wykorzystujących włókno węglowe i tytan. Co więcej, sam projekt zawieszenia miał kosztować co najmniej 600 tys. euro. Waga, według nieoficjalnych informacji, to mniej niż tona.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Alfa_Romeo_156_Coloni @ Zwarkops
Auto pojawiło się w ogłoszeniach sprzedaży w 2022 r., lecz zniknęły one już z sieci. Pozostało za to nagranie z toru Zwartkops w Południowej Afryce. Jak ten samochód brzmi!