Mini Roadster oficjalnie przedstawiony światu
Mini nareszcie zaprezentowało światu swoją broń w walce o segment małych, sportowych kabrioletów. Do tej pory prym wiedzie w nim Mazda MX-5. Czy Mini Roadster może jej zagrozić?
30.10.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:31
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mini nareszcie zaprezentowało światu swoją broń w walce o segment małych, sportowych kabrioletów. Do tej pory prym wiedzie w nim Mazda MX-5. Czy Mini Roadster może jej zagrozić?
Roadster jest wariantem modelu Coupe przedstawionego w tym roku. Stanowi on już szóste auto w gamie producenta małych samochodów i jest jednocześnie pierwszym w jego historii, który jest wyposażony w dwa miejsca i otwierany dach. Konstrukcja Roadstera oparta jest na tej samej płycie podłogowej, co wcześniej wspomnianego Coupe. Pochodzi ona z wersji hatchback, więc wszystkie wymiary tych pojazdów są do siebie zbliżone. Rodzi się tutaj pytanie – skoro Mini już wcześniej produkowało wersję kabriolet, po co stworzono Roadstera?
Te dwa auta wbrew pozorom różnią się od siebie w dużym stopniu. Roadster ma bardziej sportowy charakter i sylwetkę. Wynika to między innymi z faktu, że przednia szyba opada pod ostrzejszym kątem i ma swój koniec na niższym poziomie. Również kształt dachu jest bardziej pochyły w nowym Mini, niż w już znanym kabriolecie. I w końcu, co najważniejsze – Mini Cabriolet ma cztery miejsca.
Sportowe wrażenia nie mają się jednak kończyć jedynie na wyglądzie. Mini zapewnia, że ich najnowsze dzieło dostarcza również więcej frajdy z jazdy. Dzięki niżej osadzonemu środkowi ciężkości oraz poprawionemu zawieszeniu i aerodynamice Roadster ma rzekomo przypominać w prowadzeniu gokarta.
W Europie produkcja nowego modelu ma ruszyć na wiosnę przyszłego roku. Dostępne będą cztery wersje modelu Roadster. Podstawowa z nich – Cooper, zostanie wyposażona w silnik o pojemności 1,6 l, legitymujący się mocą 122 KM. Cooper SD to druga propozycja od Mini. Pod jej maskę ma trafić 143-konny turbo diesel. Kolejną, mocniejszą jednostką, jaką będziemy mogli znaleźć w Mini Roadsterze, będzie benzynowy motor o pojemności 1,6 l, wyposażony w turbodoładowanie. Ma on trafić do odmiany Cooper S. Najmocniejszą spośród oferowanych odmian, będzie wersja John Cooper Works. Dostaniemy w niej doładowany silnik benzynowy 1,6 l, generujący moc o wartości aż 211 KM. Pozwoli on na rozpędzenie Roadstera do 100 km/h w około 6,5 s. Wskazówka szybkościomierza zatrzyma się, gdy auto osiągnie 237 km/h.
Najoszczędniejsza odmiana – Cooper SD zapewni przyspieszenie słabsze jedynie o 1,6 s, a pozwoli uzyskać spalanie na poziomie 4,5 l oleju napędowego na 100 km. Jest to wartość znacznie mniejsza niż w przypadku ostrego John Cooper Works, który spali 7,5 l benzyny na każde przejechane 100 km.
Dostępne będą dwie skrzynie biegów. Obydwie zostaną wyposażone w 6 przełożeń. Pierwsza to przekładnia ręczna. Będziemy mogli ją zamówić w każdej wersji Mini Roadstera. Skrzynia automatyczna będzie niedostępna jedynie odmianie John Cooper Works.
Źródło: Carscoop