Mini John Cooper Works Convertible (2016) - kabriolet przyprawiony na ostro
Mini w ubiegłym roku przedstawiło kolejną generację swojego kabrioletu. Teraz przyszedł czas by dać jej solidny zastrzyk mocy i sportowych gadżetów w postaci pakietu John Cooper Works.
15.01.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:48
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wirtualna premiera Mini Convertible nowej generacji miała miejsce w październiku 2015. Auto urosło w stosunku do swojej poprzedniej generacji. Nowy kabriolet jest 98 mm dłuższy, 44 mm szerszy i 1 mm wyższy. Mierzy teraz odpowiednio 3821, 1727 i 1415 mm. Zwiększył się także rozstaw kół - o 42 mm z przodu i 34 mm z tyłu. Dzięki temu Mini Convertible jest teraz bardziej przestronne. Według producenta ma np. 25 proc. większy bagażnik. Kufer brytyjskiego kabrioletu mieści 215 l gdy dach jest podniesiony i 160 l, gdy jest on złożony. Jest jeszcze jeden, mniej przyjemny skutek uboczny zwiększania rozmiarów. Mini Convertible przytyło o 120 kg względem poprzednika.
Do tej pory najmocniejszym silnikiem w gamie tego auta był 2-litrowy silnik generujący 192 KM. Już wcześniej producent działający pod skrzydłami BMW zapowiedział, że do zestawu oferowanych odmian dołączy także mocarny John Cooper Works. Słowa dotrzymał.
Mini Convertible JCW dysponuje 2-litrowym, czterocylindrowym silnikiem uzbrojonym w turbodoładowanie. Jednostka ta rozwija 231 KM i 320 Nm. Ten motor sparowany z ręczną, 6-biegową przekładnią osiąga 100 km/h w 6,6 s, czyli 0,3 s szybciej niż w przypadku poprzednika. Odmiana ze skrzynią Steptronic do setki dobija w 6,5 s, co jest wynikiem lepszym od poprzedniej generacji o 0,6 s. Prędkość maksymalna wynosi dla tych skrzyń odpowiednio 241 i 240 km/h.
Oprócz bardzo żwawego silnika, wersja JCW otrzymuje także pakiet stylistyczny, który doskonale znamy z odmiany hatchback. W jego skład wchodzi, oprócz nowych atrap zderzaków i listw progowych, między innymi podwójna końcówka sportowego układu wydechowego. Ostry styl Mini JCW uzupełniają 17-calowe felgi z oponami o profilu 205/45. Opcjonalnie dostępne są obręcze 18-calowe.
Jedną z najważniejszych cech każdego Mini są bardzo dobre właściwości jezdne. Producent zadbał o to, by wersja John Cooper Works była pod tym względem bliska ideałowi. Dlatego jest ona wyposażona w zmodyfikowane zawieszenie zapewniające lepszą sztywność i precyzję prowadzenia.
Na razie nie znamy polskiej ceny Mini Convertible John Cooper Works. Ceny 3-drzwiowego hatchbacka w wersji JCW startują od 127 tys. zł.