Wracają do diesli. Zaskakująca decyzja popularnej marki
W ostatnich latach Hyundai sukcesywnie wycofywał się z silników Diesla. Jednostki wysokoprężne całkowicie zniknęły z polskich cenników. Teraz wracają, choć tylko w jednym modelu.
17.12.2024 | aktual.: 17.12.2024 16:48
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mowa o Tucsonie, który jest jednym z najpopularniejszych aut w Polsce. Jak twierdzą przedstawiciele marki, decyzja o przywróceniu diesli jest ukłonem głównie w stronę flot. Nie zdziwię się jednak, jeśli ucieszą się z niej również klienci indywidualni.
Silnik, który powrócił do oferty, to dobrze znane 1.6 CRDI dostępne w dwóch wariantach mocy i parowane z różnymi układami przeniesienia napędu. Można zdecydować się zarówno na skrzynię manualną, jak i automat 7DCT, a także wybrać napęd na cztery koła. Ceny poszczególnych konfiguracji znajdziecie poniżej.
Hyundai Tucson Diesel - ceny poszczególnych wersji
- Modern 1.6 CRDI (115 KM) MT6 - 154 800 zł,
- Smart 1.6 CRDI (115 KM) MT6 - 164 000 zł,
- Smart 1.6 CRDI 48V (136 KM) 7DCT - 181 000 zł,
- Executive 1.6 CRDI (115 KM) MT6 - 179 000 zł,
- Executive 1.6 CRDI 48V (136 KM) 7DCT - 196 000 zł,
- Executive 1.6 CRDI 48V (136 KM) 7DCT 4WD - 206 000 zł,
- Platinum 1.6 CRDI 48V (136 KM) 7DCT 4WD - 222 800 zł.
Spore różnice cenowe pomiędzy poszczególnymi odmianami wynikają z faktu, że wyżej pozycjonowane napędy są łączone wyłącznie z bogatszymi wersjami wyposażenia. Podstawową, Modern, sparujemy wyłącznie ze 115-konnym wariantem i manualną przekładnią.
Nietrudno zauważyć, że diesel nie jest cenową okazją. Bazowy benzyniak 1.6 T-GDI o mocy 160 KM startuje bowiem z poziomu 135 900 zł, a za 159 900 zł możemy kupić 218-konną hybrydę. Warto wspomnieć, że w gamie jest też 253-konna hybryda plug-in, choć to już zupełnie inna półka cenowa (199 900 zł).