Test wideo: Mercedes-Benz GLA 200 - czy SUV premium z silnikiem 1.3 ma sens?
Z jednej strony wszyscy przesiadają się do dużych SUV-ów. Z drugiej - silniki stają się coraz mniejsze. Czy jest gdzieś granica? Czy w nowym Mercedesie GLA nie zaszło to już za daleko? Zapraszam na film.
01.10.2020 | aktual.: 30.09.2022 23:41
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mercedes GLA – test wideo
O jeżdżeniu mercedesem marzyło już kilka pokoleń. Producent z czasem obniżył jednak próg wejścia i wprowadził tańszą Klasę A. Później, gdy wszyscy marzyli już nie tylko o mercedesach, ale też o SUV-ach, pojawił się Mercedes GLA.
Druga generacja modelu jest krótsza od obecnej Klasy A o 9 mm, ale też jest od niej aż o 17 cm wyższa i o prawie 4 cm szersza. Rozstaw przednich kół jest o 4 cm większy, a tylnych - aż o 6 cm. Rozstaw osi pozostał ten sam, ale bagażnik oferuje o 55 l więcej. Z kolei w porównaniu do poprzedniego GLA nowe ma o 3 cm dłuższy rozstaw osi, jest o 3 cm szersze, również ma o około 4 cm szerszy rozstaw osi z przodu i z tyłu i jest aż o niecałe 12 cm wyższe.
Zagadką pozostaje wersja oznaczona jako 200. To 163 KM płynące z benzynowego silnika 1.3. Czy mały silnik w - bądź co bądź - SUV-ie wystarcza, żeby sprawnie go napędzać? Dane techniczne mówią, że do 100 km/h rozpędzi się w 8,7 s. Powinno być nieźle.
GLA ma wszystko, by podobać się klientom. Świetnie wygląda, ma duże ekrany i mnóstwo nowoczesnych technologii na pokładzie. Nowe GLA ma też znacznie więcej sensu niż jego poprzednik. Jest większe i różni się od Klasy A. Na pewno warto więc wybrać ten model. Ale czy warto kupić GLA 200? Tego dowiecie się z filmu.