Mercedes E63 AMG 4Matic Kombi vs Audi RS6 Avant - porównanie

Dwa turbodoładowane i superszybkie rodzinne kombi klasy premium. Porównajmy Mercedesa E63 AMG 4Matic Kombi z Audi RS6 Avant.

Audi RS6 Avant
Audi RS6 Avant
Bartosz Pokrzywiński

01.12.2013 | aktual.: 08.10.2022 09:56

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Niedawno Mercedes wprowadził do oferty modeli AMG napęd na cztery koła. Na pierwszy ogień, poza małą klasą A, poszła klasa E napędzana jednostką V8. Dzięki temu producent ze Stuttgartu ma w swojej ofercie auto mogące podbierać klientów Audi, które w tym segmencie proponuje model RS6 Avant.

Jakiś czas temu w niszy aut usportowionych sygnowanych znaczkami M GmbH, AMG czy RS pojawiły się wersje oznaczane jako S w przypadku Mercedesa czy Plus w przypadku Audi. My skupmy się jednak na modelach podstawowych.

Mercedes E63 AMG Kombi
Mercedes E63 AMG Kombi

Zacznijmy od supermocnego kombi z Ingolstadt, czyli Audi RS6 Avant. Auto napędzane jest jednostką V8 o pojemności 4,0 l, która trafia także pod maskę S8. Jednostka wspomagana jest przez dwie turbosprężarki, które generują łączną moc 560 KM oraz aż 700 Nm momentu obrotowego. Moc trafia na asfalt za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej przekładni Tiptronic oraz napędu na cztery koła quattro.

W rezultacie Audi RS6 Avant przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s, a po zdjęciu elektronicznej blokady rozpędza się do prędkości maksymalnej 304 km/h. Za taki wóz trzeba w salonie Audi zapłacić 498 500 zł.

Audi RS6 Avant
Audi RS6 Avant

Po drugiej stronie barykady stoi Mercedes E63 AMG 4Matic w wersji Kombi, wcześniej oznaczanej w nomenklaturze producenta ze Stuttgartu jako "T". Ugrzeczniony sedan z duszą muscle cara został wyposażony w napęd na cztery koła 4Matic, który przekazuje moc na wszystkie cztery koła za pośrednictwem siedmiobiegowej przekładni 7G-Tronic.

A jest co przekazywać. Pod maską Mercedesa E63 AMG 4Matic Kombi pracuje jednostka V8 o pojemności 5,5 l, która dzięki turbodoładowaniu generuje 557 KM oraz 720 Nm momentu obrotowego. W rezultacie luksusowe kombi przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 s. Po zdjęciu blokady wskazówka prędkościomierza przekroczy barierę 300 km/h.

Mercedes E63 AMG Kombi
Mercedes E63 AMG Kombi

Osiągi obu aut są niemal identyczne. Mercedes kosztuje jednak w wersji podstawowej 527 000 zł, czyli teoretycznie niemal 30 000 zł więcej. W praktyce to około 6% ceny, a więc niewielka różnica.

Co ciekawe, w tej cenie Audi oferuje jedynie RS6 Avant w kolorze białym. Każdy inny lakier wymaga 5260 lub 8030 zł dopłaty, przy czym w Mercedesie dopłacamy jedynie za dwa z czternastu dostępnych kolorów nadwozia. Za dodatkowe 5260 zł do RS6 Avant można zamówić fotele z tapicerką przypominającą plaster miodu z czarną lub srebrną skórą. W przypadku Mercedesa zmiana koloru tapicerki nie wymaga dopłaty.

Audi RS6 Avant
Audi RS6 Avant

Sporo, bo aż 16 541 zł trzeba zapłacić za wykończenie wnętrza elementami z włókna węglowego. W Audi takie elementy to standard (nie wiadomo, czy to prawdziwe włókno węglowe), a dopłacić 8030 zł trzeba jedynie za panele ze szczotkowanego aluminium.

W standardzie Audi oferuje m.in. komputer pokładowy z 7-calowym wyświetlaczem kolorowym oraz nawigację MMI Navigation Plus z MMI Touch, przy czym Mercedes za system Comand Online życzy sobie 14 961 zł. Do obu aut można domówić audio marki Bang&Olufsen, za które w RS6 zapłacimy 33 180 zł, a w E63 AMG 23 429 zł.

Mercedes E63 AMG
Mercedes E63 AMG

Najbardziej absurdalnym elementem wyposażenia dodatkowego w Audi RS6 Abant są ceramiczne hamulce, za które trzeba zapłacić aż 45 630 zł. Mercedes powstrzymał się od takich zabiegów, a spośród ciekawostek oferuje m.in. pakiet AMG Exterior Carbon, w którym za 16 654 zł dostajemy zewnętrzne elementy nadwozia wykończone włóknem węglowym (lub jego imitacją).

Tak czy inaczej jeśli nie montować do Audi hamulców ceramicznych, różnicę w cenie Mercedes może odrobić częścią elementów wyposażenia, chociaż nie będzie to takie łatwe. Warto wspomnieć też, że aby Audi RS6 Avant rozpędzało się do deklarowanych 304 km/h, trzeba zapłacić 71 400 zł za pakiet RS Dynamic Plus.

Komentarze (15)