Mercedes-Benz C Coupé DTM (2012) [technika wyścigowa odc.47]

Mercedes jako ostatnia firma pokazał swoje nowe auto, które wystartuje w przyszłorocznym DTM. Zgodnie z nowym regulaminem wóz musi mieć nadwozie coupé, więc stuttgarcki producent skorzystał z modelu C Coupé.

Mercedes-Benz C Coupé DTM (2012) [technika wyścigowa odc.47]
Olgierd Lachowski

16.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:19

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mercedes jako ostatnia firma pokazał swoje nowe auto, które wystartuje w przyszłorocznym DTM. Zgodnie z nowym regulaminem wóz musi mieć nadwozie coupé, więc stuttgarcki producent skorzystał z modelu C Coupé.

Odsłonięcia modelu dokonali Michael Schumacher i Nico Rosberg, którzy z serią DTM nie mają nic wspólnego, ale są największymi gwiazdami Mercedesa.

W swojej notce prasowej Mercedes skupił się na tym, co powiedzieli Schumacher, Rosberg i Paffett oraz na ilości zwycięstw w DTM (rzeczywiście liczba imponująca), ale Autokult to nie brukowiec dla różowych blondynek, więc ja napiszę tylko o tym, co wiemy na temat technicznej strony samochodu.

Obraz

A wiemy niewiele. Mercedes wykorzysta najprawdopodobniej zeszłoroczny silnik V8 o objętości skokowej 4,0 l i, najprawdopodobniej, będzie miał on moc około 460 KM (tak, jak w zeszłym sezonie), a nie 500 KM, jak sugerują niektóre serwisy internetowe.

Wiele części tego bolidu będzie wspólnych z Audi i BMW. Będą to m.in. przednia rama pomocnicza, piasty kół, felgi itd.

Na jednej z witryn motoryzacyjnych widnieje informacja, że wóz ma ważyć około 1050 kg. Jego długość to 5010 mm, a szerokość 1950 mm. Oba te wymiary są identyczne, jak w Audi A5 DTM. Nie wiem czy to błąd, czy też nowe regulacje techniczne nakazują zachowanie konkretnych wymiarów.

Obraz

Wysokość C Coupé DTM to 1210 mm, a więc o 60 mm więcej niż w przypadku Audi.

Podobnie jak Audi i BMW, Mercedes-Benz będzie korzystał układu hamulcowego z węglowymi tarczami hamulcowymi.

Budową samochodów, tak jak miało to miejsce do tej pory, zajmie się firma HWA, której założyciele i pracownicy pracowali kiedyś dla AMG.

Obraz

Więcej szczegółów na temat tego i innych aut DTM nadchodzącego sezonu nie jestem w tej chwili w stanie podać, ponieważ ich po prostu nie ma.

Zobacz też:

W poprzednim odcinku:

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: ≈ 4000 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: ≈ 460 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: ≈ 115,00 KM/l
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, sekwencyjna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, węglowe
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, węglowe
  • Koła przednie: 18”
  • Koła tylne: 18”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: ≈ 1050 kg
  • Długość: 5010 mm
  • Szerokość: 1950 mm
  • Wysokość: 1210 mmblock position=\inside7287/block
Źródło artykułu:WP Autokult
wyścigiAudiBMW
Komentarze (0)