Mercedes-Benz A 45 AMG o mocy 445 KM
Tuner Posaidon przygotował trzystopniowy program podnoszący parametry silnika Mercedesa A 45 AMG. Z powodzeniem można go też stosować w topowych odmianach modeli CLA i GLA ze względu na wspólną bazę konstrukcyjną z Klasą A.
20.03.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:34
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mercedes-Benz Klasy A w wersji opracowanej przez AMG ma pod maską benzynową jednostkę turbo o pojemności 2,0 l. Seryjnie rozwija ona moc 360 KM, a jej maksymalny moment obrotowy to 450 Nm. Napęd przenoszony jest na wszystkie koła przy użyciu układu 4MATIC.
Niemiecka firma Posaidon specjalizuje się w optymalizacji Mercedesów. Tuner zmienił mapy w pamięci ECU. Klientom oferuje trzy warianty różniące się parametrami osiąganymi przez jednostkę.
Kit nr 1 podkręca motor do 385 KM i 485 Nm. Można zdecydować się też na wariant z 405 KM i 490 Nm. Na szczycie znajduje się wersja o mocy 445 KM i momencie 535 Nm.
Posaidon jest w stanie wyłączyć elektroniczną blokadę prędkości maksymalnej. Zamiast 250 km/h Mercedes A 45 AMG może osiągnąć prędkość powyżej 300 km/h.
Tuner przestrzega jednak, że ogranicznik powinno się zdejmować tylko w przypadku słabszych pakietów, ponieważ "niektóre podzespoły modeli AMG z linii A/CLA/GLA nie są dostosowane do momentu obrotowego przekraczającego 500 Nm".
Posaidon pracuje nad układem wydechowym dla sportowej Klasy A i spokrewnionych z nią samochodów, a także nad modyfikacjami innych silników z gamy.