Mercedes AMG GT 63 S o mocy 830 KM. Osiągi oszałamiają
Duża limuzyna, która osiaga setkę w czasie poniżej 3 sekund? Proszę bardzo - oto Mercedeces AMG GT 63 S zmodyfikowany przez firmę Posaidon. To bez wątpienia jedna z ciekawszych propozycji dla szukających mocnego, czteromiejscowego pojazdu.
18.09.2019 | aktual.: 22.03.2023 18:03
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Prezentowany samochód jest tak naprawdę supersamochodem z drugą parą drzwi, przyzwoitym bagażnikiem i sporą przestrzenią na tylnej kanapie. Pod maską skrywa czterolitrowy, podwójnie doładowany silnik V8, który już w serii nie rozczarowuje mocą i osiągami. Po modyfikacjach przeprowadzonych przez niemiecką firmę Posaidon staje się jednak prawdziwym potworem.
Tuner w zamian za 24 tysiące euro jest w stanie podkręcić jednostkę AMG do oszałamiających 830 KM mocy i 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To o 191 KM i 200 Nm więcej niż w fabrycznym egzemplarzu. Taki wynik jest możliwy dzięki zastosowaniu wydajniejszych sprężarek, zmodyfikowanego układu dolotowego i wydechu, a także nowego systemu chłodzenia. Pomocne okazało się także nowe oprogramowanie jednostki oraz automatycznej przekładni. Elektronicznie obniżono również fabryczny prześwit.
Dzięki wprowadzonym poprawkom auto stało się porażająco szybkie. Pierwszą setkę osiąga już po 2,9 sekundy, czyli o 0,5 sekundy szybciej niż seryjne auto. Jeszcze większe wrażenie robi prędkość maksymalna wynosząca 350 km/h. Szczególnie, gdy zestawimy ją z fabrycznymi 315 km/h. Jeśli to Wam nie wystarczy, Posaidon ma jeszcze małą niespodziankę. Jest nią zestaw, który pozwoli uzyskać dodatkowe 50 KM.
Pakiet określany jako RS 830+ zapewnia nie tylko jeszcze więcej mocy, ale i kolejne 100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Niestety nie znamy szczegółów dotyczących jego dokładnej specyfikacji i ceny. Wiadomo jedynie, że podobnie jak opisywane poprawki, może on znaleźć zastosowanie nie tylko w czterodrzwiowym AMG, ale i każdej innej wersji wykorzystującej 4-litrowe, podwójnie doładowane V8.