Mercedes-AMG 190 E 2.5‑16 Evolution II DTM trafi na aukcję. Jest wart każdych pieniędzy
Jesteś fanem starych mercedesów? A może kochasz motorsport? Niezależnie od powodów prezentowana 190-tka powinna przypaść ci do gustu. To jedna z najbardziej rozpoznawalnych wyścigówek w historii i niesamowita gratka dla kolekcjonerów.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Samochód, który widzicie na zdjęciu, to nie żadna replika, lecz stuprocentowo oryginalny egzemplarz startujący w wyścigach DTM w latach 1992-1993. Za kółkiem zasiadał Bernd Schneider, który zakończył oba sezony na trzecim stopniu podium.
Auto w specyfikacji Evo II wyróżnia się wzmocnioną 2,5-litrówką Coswortha generującą 373 KM mocy i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nie sposób nie zwrócić uwagi także na aerodynamikę, a w szczególności na ogromne tylne skrzydło, które budziło sporo kontrowersji.
W konkurencyjnym BMW podobno nie kryli zdziwienia, mówiąc, że prawa aerodynamiki w Stuttgarcie są najwyraźniej zupełnie inne niż w Monachium. "Jeśli to skrzydło zadziała, będziemy musieli przeprojektować nasz tunel aerodynamiczny" - mówił ówczesny szef działu badań i rozwoju BMW, Wolfgang Reitzle.
I faktycznie - BMW przeprojektowało swój tunel aerodynamiczny, a Mercedes w 1992 roku zdobył swój pierwszy tytuł mistrzowski z pomocą Klausa Ludwiga za kierownicą. 190 E 2.5-16 Evolution II DTM to kawał historii na kołach.
Egzemplarz wspomnianego wcześniej Bernda Schneidera będzie gwiazdą aukcji RM Sotheby's w Villa Erba 20 maja 2023 roku. Cena na razie pozostaje nieznana, choć tanio z pewnością nie będzie.