Mercedes 450 SL (R107) - drzwi

Drzwi zostały już rozbrojone i zdjęte z samochodu. Zaczynamy zrywać lakier, żeby zobaczyć stan blachy. Najpierw drzwi prawe.

Mercedes 450SL (R107) - drzwi
Mercedes 450SL (R107) - drzwi
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Karp
Marcin Karp

09.08.2014 | aktual.: 09.08.2014 20:06

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mercedes 450SL (R107) - drzwi
Mercedes 450SL (R107) - drzwi© fot. Marcin Karp
Mercedes 450SL (R107) - drzwi
Mercedes 450SL (R107) - drzwi© fot. Marcin Karp

Jak widać stan drzwi jest bardzo dobry. Drzwi zostają jeszcze dobrze sprawdzone, żeby wyłapać wszelkie nierówności. Najlepsza do tego jest wprawiona ręka lakiernika :)

Bierzemy się za drzwi lewe. Zdzieramy lakier i już na początku niespodzianka - zaawansowana korozja.

Mercedes 450SL (R107) - drzwi
Mercedes 450SL (R107) - drzwi© fot. Marcin Karp
Mercedes 450SL (R107) - drzwi
Mercedes 450SL (R107) - drzwi© fot. Marcin Karp

Zdzieramy lakier dalej i tak prezentuje sie goła blacha.

Zdzieramy lakier dalej i tak prezentują się drzwi
Zdzieramy lakier dalej i tak prezentują się drzwi© fot. Marcin Karp

Po prawej stronie widać na nich małe podłużne wgniecenie. Miejsce to naprawiamy spoterem. Tak to wygląda po naprawie:

Mercedes 450SL (R107) - drzwi
Mercedes 450SL (R107) - drzwi© fot. Marcin Karp

Zbliżenie na skorodowane miejsce

Mercedes 450SL (R107) - drzwi
Mercedes 450SL (R107) - drzwi© fot. Marcin Karp

Drzwi bierzemy na warsztat. Będziemy wycinać korozję i wstawiać łatkę. Tu drzwi po wycięciu skorodowanego miejsca. Niestety trochę ciemne zdjęcia.

Mercedes 450SL (R107) - drzwi
Mercedes 450SL (R107) - drzwi© fot. Marcin Karp

Na początku łapiemy łatkę punktowo w kilku miejscach. Potem spawamy dookoła.

Mercedes 450SL (R107) - drzwi
Mercedes 450SL (R107) - drzwi© fot. Marcin Karp
Mercedes 450SL (R107) - drzwi
Mercedes 450SL (R107) - drzwi© fot. Marcin Karp

Spawy od czasu do czasu trzeba opukać, aby wyeliminować naprężenia. Pod spód podkładamy żelazko blacharskie, a z góry opukujemy małym młotkiem blacharskim. Spawy szlifujemy na równo.

Poniżej ostatnie zdjęcie jakie zostało zrobione podczas tego procesu.

Mercedes 450SL (R107) - drzwi
Mercedes 450SL (R107) - drzwi© fot. Marcin Karp
Komentarze (6)