Mercedes 450 SL (R107) - demontaż składanego dachu
Mercedes wyposażony jest w miękki dach, a jego demontaż nie zajmuje zbyt wiele czasu, więc wpis będzie stosunkowo krótki.
12.08.2014 | aktual.: 12.08.2014 19:35
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Elementy składające się na dach to przede wszystkim:
- część materiałowa z "miękkimi szybami"
- ocynkowany szkielet
- pokrywa dachu w kolorze nadwozia
- zamki dachu i pokrywy
Sam dach na samochodzie prezentuje się następująco:
Proces schowania i rozłożenia dachu zajmuje chwilę. Spodziewałem się na początku, że będzie to bardziej pracochłonne, ale wystarczy zwolnić przednie blokady znajdujące się przy szybie czołowej, otworzyć pokrywę dachu dźwignią w lewej tylnej tapicerce, zwolnić zamki tą samą dźwignią, schować dach i zatrzasnąć pokrywę.
Poniżej zdjęcie dachu i przednich blokad
Zdjęcia wewnętrznej części dachu wraz ze szkieletem.
Demontaż dachu rozpoczynamy od jego otwarcia i odkręcenia pokrywy.
Tak wygląda wnętrze schowka na dach. Widać też linkę od zamka dachu, oraz cięgno zamka pokrywy dachu.
Prawy, oraz lewy mechanizm dachu wraz z zamkiem. Do odkręcenia.
Poniżej zamek pokrywy. Też do demontażu.
Potem zostaje już tylko wyjąć dach w całości. Przed ponownym montażem dach został dokładnie wyczyszczony. Na elementach ocynkowanych, w niektórych miejscach znajdował się delikatny nalot z rdzy - też został delikatnie usunięty.
Po zamontowaniu dachu i próbach zamykania, otwierania niestety pękła zapinka od cięgna zamka przy zamkniętej pokrywie. Co sprawiło, że nie można było, otworzyć jej używając standardowo dźwigni. Pomocne okazały się zdjęcia, dzięki którym dorobiony został powykrzywiany drut i dzięki niemu udało się w męczarniach otworzyć zamek przez małą szczelinę. Istny koszmar i zmarnowane około dwie godziny pracy.