Mercedes 450 SL (R107) - dalsza praca z silnikiem

Silnik znajduje się już poza komorą silnika. Można przystąpić do rokładania go na części pierwsze. Jednostka ta jest dosyć skomplikowana, więc jest dużo do zrobienia.

Mercedes 450SL (R107) - silnik
Mercedes 450SL (R107) - silnik
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Karp
Marcin Karp

16.08.2014 | aktual.: 17.08.2014 11:31

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na początku zdjęcie poglądowe z opisem osprzętu na silniku. Widać brak założonych dwóch pasków klinowych. Koło pośrednie nie kręci się prawidłowo - zatarte łożysko. Trzeba je wymienić.

Mercedes 450SL (R107) - silnik
Mercedes 450SL (R107) - silnik© fot. Marcin Karp

Zbliżenie na miskę olejową. Wszystko pokryte jest gruba warstwą oleju wymieszanego z brudem.

Mercedes 450SL (R107) - silnik
Mercedes 450SL (R107) - silnik© fot. Marcin Karp

Pompa klimatyzacji na silniku.

Mercedes 450SL (R107) - pompa klimatyzacji
Mercedes 450SL (R107) - pompa klimatyzacji© fot. Marcin Karp

Poduszki silnika i amortyzatory drgań. Wszystko już zużyte. Idą do wymiany.

Mercedes 450SL (R107) - poduszki i amortyzatory
Mercedes 450SL (R107) - poduszki i amortyzatory© fot. Marcin Karp

Widok na kolektor wydechowy.

Mercedes 450SL (R107) - kolektor wydechowy
Mercedes 450SL (R107) - kolektor wydechowy© fot. Marcin Karp

Ściągamy wszystko co można z silnika.

Mercedes 450SL (R107) - pompa klimatyzacji
Mercedes 450SL (R107) - pompa klimatyzacji© fot. Marcin Karp
Mercedes 450SL (R107) - wsporniki, łapa
Mercedes 450SL (R107) - wsporniki, łapa© fot. Marcin Karp
Mercedes 450SL (R107) - pompa wspomagania
Mercedes 450SL (R107) - pompa wspomagania© fot. Marcin Karp
Mercedes 450SL (R107) - alternator
Mercedes 450SL (R107) - alternator© fot. Marcin Karp
Mercedes 450SL (R107) - koło
Mercedes 450SL (R107) - koło© fot. Marcin Karp
Mercedes 450SL (R107) - wentylator, osłony
Mercedes 450SL (R107) - wentylator, osłony© fot. Marcin Karp
Mercedes 450SL (R107) - przewody
Mercedes 450SL (R107) - przewody© fot. Marcin Karp
Mercedes 450SL (R107) - przewody
Mercedes 450SL (R107) - przewody© fot. Marcin Karp

Tu akurat pompa układu hamulcowego z komory silnika. Trochę ją "zjadło".

Mercedes 450SL (R107) - pompa hamulca
Mercedes 450SL (R107) - pompa hamulca© fot. Marcin Karp

Pompa powietrza stała w miejscu. Na szczęście udało się ją zregenerować.

Mercedes 450SL (R107) - pompa powietrza
Mercedes 450SL (R107) - pompa powietrza© fot. Marcin Karp

Alternator podczas rozkładania.

Mercedes 450SL (R107) - alternator
Mercedes 450SL (R107) - alternator© fot. Marcin Karp
Mercedes 450SL (R107) - alternator
Mercedes 450SL (R107) - alternator© fot. Marcin Karp

Oznaczenia przewodów. Można się w nich łatwo pogubić.

Mercedes 450SL (R107) - przewody podciśnienia
Mercedes 450SL (R107) - przewody podciśnienia© fot. Marcin Karp

Na górze silnika już trochę luźniej.

Mercedes 450SL (R107) - silnik
Mercedes 450SL (R107) - silnik© got. Marcin Karp

Zdemontowane listwy wtryskowe.

fot. Marcin Karp
fot. Marcin Karp© Mercedes 450SL (R107) układ wtryskowy
Mercedes 450SL (R107) - układ wtryskowy
Mercedes 450SL (R107) - układ wtryskowy© fot. Marcin Karp

Zdjęty i zabezpieczony kolektor.

Mercedes 450SL (R107) - kolektor
Mercedes 450SL (R107) - kolektor© fot. Marcin Karp
Mercedes 450SL (R107) - kolektor
Mercedes 450SL (R107) - kolektor© fot. Marcin Karp

Na sam koniec dzisiejszej relacji widok silnika bez kolektora, oraz zbliżenie na stan uszczelek. Naturalnie idą do wymiany.

Mercedes 450SL (R107) - silnik
Mercedes 450SL (R107) - silnik© fot. Marcin Karp
Mercedes 450SL (R107) - uszczelka
Mercedes 450SL (R107) - uszczelka© fot. Marcin Karp

Komplet uszczelek czekających na wymianę.

Mercedes 450SL (R107) - uszczelki
Mercedes 450SL (R107) - uszczelki© fot. Marcin Karp
Komentarze (14)