McLaren P1 GTR w wersji produkcyjnej oficjalnie odsłonięty - 1000 KM na tor [aktualizacja]
McLaren zaprezentował produkcyjną wersję modelu P1 GTR. Auto zostało odchudzone, a silnik dostał dodatkowy zastrzyk mocy.
25.02.2015 | aktual.: 02.10.2022 11:07
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
McLaren stworzył najdroższą i prawdopodobnie jedną z najostrzejszych torowych zabawek świata. P1 GTR w wersji produkcyjnej dysponuje mocą 1000 KM, z czego 800 pochodzi z 3,8-litrowego V8 wyposażonego w podwójne doładowanie. Oczywiście przyrost mocy to nie wszystko. Liczy się także masa i właściwości jezdne.
P1 GTR ma rozstaw przednich kół zwiększony o 80 mm w stosunku do odmiany drogowej. Samochód został także obniżony o 50 mm i odchudzony o 50 kg. Redukcja masy wynika z zastosowania wyczynowych komponentów, między innymi w kabinie. 6,5 kg udało się odjąć przez zastosowanie standardowego układu wydechowego z lekkiego stopu tytanu. Szkło zostało zastąpione tworzywem sztucznym, a tam, gdzie to możliwe kompozytem węglowym.
McLaren posadził swoje torowe cudo na 19-calowych obręczach ze śrubą centralną. Na felgi nałożono sportowe slicki Pirelli.
Zmiany poczyniono także w aerodynamice. Tylny spojler jest teraz montowany na stałej wysokości. Wystaje on ponad obrys pasa tylnego na 400 mm. To 100 mm więcej niż wysuwane skrzydło drogowej odmiany w swoim najwyższym położeniu. Spojler wyposażony w system DRS z zakresem regulacji wynoszącym 32 stopnie, który umożliwia redukcję docisku na rzecz zmniejszenia oporów powietrza. W połączeniu z mniej rzucającymi się w oczy dodatkami, nadwozie McLarena P1 GTR generuje łącznie 600 kg docisku przy prędkości 150 mph (~240 km/h).
McLaren P1 GTR, który zostanie pokazany na targach samochodowych w Genewie polakierowano w tych samych barwach, w których występował F1 GTR o numerze 06R.
McLaren P1 GTR i McLaren F1 GTR #06R - oficjalna galeria zdjęć
[aktualizacja 25 lutego]
McLaren przedstawił film, na którym P1 GTR gna po torze w towarzystwie F1 GTR. Dzięki zaprezentowanemu materiałowi można porównać jak zmieniło się miedzy innymi brzmienie torowych bestii na przestrzeni dwóch dekad. Na które z nich stawiacie? Surowy dźwięk legendarnego F1 GTR czy dziko posykujące turbo P1 GTR?