McLaren 750S bez tajemnic. Dwie wersje nadwozia i sporo mocy

Zgodnie z zapowiedziami McLaren pokazał następcę modelu 720S. To 750S, który właśnie zadebiutował w odmianach coupe i spider. Obie są piękne i wyjątkowo szybkie.

McLaren 750S
McLaren 750S
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | McLaren
Aleksander Ruciński

26.04.2023 | aktual.: 26.04.2023 11:45

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

750S jest ewolucją poprzednika, w której zmieniono około 30 proc. komponentów. Brytyjczycy nie silili się na tworzenie zupełnie nowego modelu, za to lifting jest dość głęboki i co ważne, przynosi spory zastrzyk mocy.

Czterolitrowe podwójnie doładowane V8 generuje 740 KM mocy i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To parametry przekładające się na imponujące przyspieszenie. Pierwsza setka pojawia się na liczniku już po 2,8 sekundy, a osiągnięcie 200 km/h trwa tylko 7,8 sekundy.

Spora w tym zasługa niskiej masy. McLaren chwali się wiodącym stosunkiem mocy do masy wynoszącym ponad 580 KM na tonę. W osiągnięciu wyniku pomogły sprytne sztuczki, jak np. fotele z włókna węglowego, które same w sobie pozwalają zaoszczędzić 18 kg, czy kute felgi lżejsze o 14 kg od standardowych. W rezultacie 750S waży tylko 1281 kg w odmianie coupe i 1326 kg w wersji spider.

McLaren 750S
McLaren 750S© Materiały prasowe | McLaren

A wszystko to w aucie, które trudno określić spartańskim. Na pokładzie – poza bogatym wyposażeniem z multimediami, audio Bowers&Wilkins czy klimatyzacją – znajdziemy również specjalne rozwiązania jak np. system unoszenia przedniej osi.

Zresztą, McLaren przeprojektował całe zawieszenie. Przednie koła mają większy rozstaw, przednie sprężyny są nieco bardziej miękkie, a tylne sztywniejsze. Zmieniono też nastawy sterownika systemu Proactive Chassis Control.

750S będzie dostępny z szeregiem opcji pozwalających skonfigurować wymarzony egzemplarz. Mowa nie tylko o kwestiach wizualnych, ale i technicznych. Na liście znajdziemy m.in. wydajniejsze ceramiczne hamulce czy torowe opony Pirelli P Zero Trofeo R.

Pierwsze sztuki powinny trafić do klientów w 2024 roku, ale chętni mogą już składać zamówienia. Ceny startują od 324 tys. dolarów za coupe i 345 tys. dolarów za spidera.

  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
  • McLaren 750S
[1/42] McLaren 750SŹródło zdjęć: © Materiały prasowe | McLaren
Komentarze (3)