Mazda wstrzymuje rozwój silników Wankla
Kiyoshi Fujiwara - dyrektor działu planowania i rozwoju układów napędowych marki Mazda poinformował prasę o dyskusji wewnątrz firmy na temat przyszłości silników z wirującym tłokiem (Wankla) w modelach Mazdy.
11.08.2011 | aktual.: 12.10.2022 16:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kiyoshi Fujiwara - dyrektor działu planowania i rozwoju układów napędowych marki Mazda poinformował prasę o dyskusji wewnątrz firmy na temat przyszłości silników z wirującym tłokiem (Wankla) w modelach Mazdy.
Padła informacja na temat weryfikacji priorytetów dotyczących jednostek napędowych - jedną ze zmian jest nacisk na ekologię, co spycha rozwój silników z wirującym tłokiem na dalszy plan, o ile nie poza niego. Mazda planuje skupić się teraz na technologiach SKYACTIV.
Pozostaje jednak nadzieja - według Fujiwary, pieniądze zdobyte dzięki gamie technologii SKYACTIV być może pomogą wznowić prace nad silnikami Wankla, ponieważ jak zapewnił, szkoda by było wielu nowych rozwiązań opracowanych specjalnie dla tych jednostek. Jak mówi, prace nad silnikami z wirującymi tłokami są niezwykle kosztowne, nadal trwa walka z ich niższą trwałością, zużyciem oleju czy wysoką emisją CO2.
Wraz z końcem roku 2011 na wszystkich rynkach zakończy się także sprzedaż modelu RX8 - wyposażonego w silnik o wirujących tłokach. Być może nadejdzie czas, kiedy motor uznawany za symbol serii RX wróci do łask.