Mazda RX‑8 pożyje trochę dłużej?
Mazda RX-8 to jedna z ofiar norm emisji spalin. Jednak dzięki sporemu popytowi samochód z rotacyjnym silnikiem Wankla pożyje trochę dłużej. Przynajmniej w domu - w Japonii.
29.04.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:11
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mazda RX-8 to jedna z ofiar norm emisji spalin. Jednak dzięki sporemu popytowi samochód z rotacyjnym silnikiem Wankla pożyje trochę dłużej. Przynajmniej w domu - w Japonii.
Mazda RX-8 weszła do produkcji w 2003 roku, a z europejskiego rynku zniknęła siedem lat później. Wkrótce Japończycy podjęli decyzję o zakończeniu produkcji auta, bo stała się ona po prostu nieopłacalna - wykluczenie Europy znacznie ograniczyło grono potencjalnych klientów. Na otarcie łez powstała ostatnia edycja specjalna samochodu o nazwie Spirit R.
Limitowana do 1000 egzemplarzy edycja przeznaczona jest wyłącznie na rodzimy rynek. Jednak liczba zamówień, które wpłynęły do Mazdy, przerosła wszelkie oczekiwania i postanowiono zbudować kolejne 1000 sztuk wersji RX-8 Spirit R.
To, co odróżnia tę edycję od standardowej wersji, to przede wszystkim utwardzone zawieszenie z amortyzatorami Bilstein oraz masa dodatków stylistycznych, z 19-calowymi felgami aluminiowymi w kolorze brązowo-złotym na czele. Spirit R dostępna jest z manualną lub automatyczną 6-biegową przekładnią. Aż 66 % zamówień dotyczy skrzyni ręcznej.
Od kwietnia 2003 do końca marca 2012 roku Mazda wyprodukowała 192 094 egzemplarzy tego oryginalnego coupé.
Źródło: Carscoop