Mazda nie rezygnuje z silnika Wankla
Mazda RX-8 to samochód rozpoznawalny i wyróżniający się z tłumu. I to nie tylko za sprawą oryginalnej stylistyki, ale także źródła napędu. Przypomnijmy, że model ten napędzany jest silnikiem Wankla o pojemności 1308 cm3. Ostatni egzemplarz Mazdy RX-8 zjechał z linii montażowej japońskiego producenta w czerwcu zeszłego roku, jednak Mazda twierdzi, że nie zaprzestaje prac nad nową generacją silników typu Renesis.
25.02.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:17
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mazda RX-8 to samochód rozpoznawalny i wyróżniający się z tłumu. I to nie tylko za sprawą oryginalnej stylistyki, ale także źródła napędu. Przypomnijmy, że model ten napędzany jest silnikiem Wankla o pojemności 1308 cm[sup]3[/sup]. Ostatni egzemplarz Mazdy RX-8 zjechał z linii montażowej japońskiego producenta w czerwcu zeszłego roku, jednak Mazda twierdzi, że nie zaprzestaje prac nad nową generacją silników typu Renesis.
Przypomnijmy, że ostatnia generacja silników Wankla zakończyła swój żywot wraz z końcem produkcji modelu RX-8, ponieważ motory te przestały spełniać normy emisji spalin. Jeden z inżynierów Mazdy potwierdził, że produkcja nowej generacji silników Wankla powinna rozpocząć się w ciągu 5 lat, jednak na razie nic nie jest w 100% pewne.
Wydaje się jednak, że prędzej czy później to nastąpi, gdyż sam CEO Mazdy - Takashi Yamanouchi - potwierdził, że dopóki on zarządza firmą, prace nad silnikami z tłokiem obrotowym nie zostaną wstrzymane.
Spekuluje się, że nowa rodzina silników Renesis pojawi się na rynku w dwóch wersjach: wolnossącej i turbodoładowanej. Silniki te miałyby trafić do przyszłych modeli z logo Mazdy na przedzie, ale żadne szczegóły nie zostały jeszcze ujawnione. Możemy się spodziewać, że nowe jednostki Wankla trafią do następcy modelu RX-8, a więc Mazdy RX-9.
Źródło: Autocar