Mazda 6 z nowym dieslem
Mazda rozszerza ofertę jednostek napędowych dostępnych w modelu 6. Teraz pod jego maskę zawitał 2,2-litrowy turbodiesel.
08.11.2008 | aktual.: 02.10.2022 15:49
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Aby sprostać normie Euro 4, konstruktorzy Mazdy zaserwowali swemu najnowszemu dziecku system recyrkulacji spalin EGR oraz filtr cząstek stałych.
Mazda rozszerza ofertę jednostek napędowych dostępnych w modelu 6. Teraz pod jego maskę zawitał 2,2-litrowy turbodiesel.
Aby sprostać normie Euro 4, konstruktorzy Mazdy zaserwowali swemu najnowszemu dziecku system recyrkulacji spalin EGR oraz filtr cząstek stałych.
Pod prawą stopą kierowca będzie miał w przypadku najmocniejszej wersji do dyspozycji moc 185 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm w zakresie 1800-3000 obr/min. Do 100 km/h pojazd przyspieszy w 8,5 s, rozpędzi się do 215 km/h. Średnie zużycie ma wynieść ok. 5,7 litra oleju napędowego na 100 km, wytwarzając przy tym 152 gramy dwutlenku węgla na 100 km.
Mid-Power ma 163 konie mechaniczne i maksymalny moment obrotowy 360 Nm pomiędzy 1800 a 3000 obr/min. Dzięki nim „szóstka" pierwszą setkę robi w 9,2 s oraz osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. Zużycie paliwa to 5,6 l/100 km, czyli tyle samo, co w odmianie Low Power.
Najsłabsza wersja ma „tylko" 125 koni mechanicznych mocy i 310 Nm momentu obrotowego pomiędzy 1800 a 2600 obr/min. W tym przypadku nie udało się zejść z przyspieszeniem do 100 km/h poniżej 10 sekund. Wynosi ono bowiem 10,8 s, a maksymalna prędkość określana jest na 192 km/h.
W każdej Maździe 6 2.2 MZR-CD pracuje 6-biegowa przekładna mechaniczna.
Źródło: Moto Target