Maserati pożegna się z V8. Zapowiada edycje specjalne
Maserati jest kolejną marką, która stopniowo odchodzi od dużych silników. Jej mariaż z V8 trwający od 1959 roku oficjalnie zacznie się kończyć w lipcu 2023 r. Właśnie wtedy światło dzienne ujrzą pożegnalne edycje specjalne.
12.05.2023 | aktual.: 12.05.2023 10:22
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ghibli 334 Ultima i Levante V8 Ultima - tak brzmią nazwy ostatnich modeli Maserati z V8. Włosi poinformowali, że odsłonią oba samochody podczas lipcowego Festiwalu w Goodwood. Bazą do ich stworzenia będą topowe odmiany Trofeo.
To piękny epilog 64-letniej historii, w której to Maserati wyprodukowało ponad 100 tys. aut z ośmiocylindrówką. Ci, którzy chcą przyłożyć się do poprawy tego wyniku, mają ostatnią szansę. Produkcja zostanie zakończona pod koniec 2023 roku.
Później na dobre nastanie era Nettuno - podwójnie doładowanego, autorskiego V6 o pojemności trzech litrów. Silnik ten jest już znany m.in. z MC20, Grecale i GranTurismo, a niebawem trafi do wszystkich spalinowych maserati.
Oczywiście będzie łączony także z systemami hybrydowymi pozwalającymi nie tylko obniżyć emisję spalin, ale i poprawić osiągi. Niestety Nettuno w końcu także wypadnie z oferty, gdyż Maserati zamierza wkroczyć w kolejną dekadę jako w pełni elektryczna marka.