Maserati Ghibli zniknie z rynku w 2024 roku. Wraz z nim doładowane V8
To było do przewidzenia. Ghibli, które jest z nami od dziewięciu lat, powoli zbliża się do końca swoich dni. Maserati zamierza wycofać ten model, nie oferując bezpośredniego następcy. Częściowo jego rolę spełni nowe, elektryczne Quattroporte.
11.08.2022 | aktual.: 13.03.2023 16:14
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W planie elektryfikacji ogłoszonym na początku 2022 roku Maserati w ogóle nie wspomniało o Ghibli. To nie przypadek, gdyż Włosi nie widzą miejsca na ten model w swojej przyszłej gamie. W niedawnym wywiadzie udzielonym "Drive" potwierdził to sam dyrektor generalny marki, Grant Barling.
Zgodnie z doniesieniami, ostateczne pożegnanie z Ghibli nastąpi w 2024 roku, a auto nie doczeka się bezpośredniego następcy. Lukę w gamie częściowo wypełni kolejna generacja Quattroporte, która będzie nie tylko elektryczna, ale i mniejsza od obecnej.
To dość ciekawy zabieg, szczególnie w czasach, gdy następcy zazwyczaj przewyższają wymiarami swoich poprzedników.
"Długoterminowy plan jest taki, że Ghibli zostanie zastąpione przez Quattroporte. Ghibli i Quattroporte staną się jednym. Zatem Quattroporte będzie modelem o krótkim rozstawie osi - wielkości Ghibli, ale zwanym Quattroporte" - wyjaśnia Barling.
Ghibli jest z nami od 2013 roku i pod wieloma względami nie nadąża już za nowocześniejszą konkurencją. Sprzedaż również nie zachwyca. Szczególnie w dobie rosnącej popularności SUV-ów i crossoverów. To kolejny model, który częściowo padnie ofiarą tego trendu.
Warto odnotować, że wraz z włoskim sedanem z gamy Maserati zniknie 3,8-litrowe, podwójnie doładowane V8, stosowane dotychczas w topowych odmianach Trofeo w Ghibli, Quattroporte i Levante. Decyzja również nie jest zaskoczeniem, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że Włosi korzystają już z własnego, alternatywnego napędu V6 Nettuno, a przyszłość widzą głównie w elektryfikacji.