Marny wynik trojaczków z Kolina w testach Euro NCAP [wideo]
Citroën C1, Peugeot 107 i Toyota Aygo zdobyły po 3 gwiazdki w testach Euro NCAP. Chociaż próbom został poddany tylko ten ostatni model, to organizacja uwzględniła w wynikach także dwa auta koncernu PSA ze względu na identyczne konstrukcje wszystkich samochodów.
20.12.2012 | aktual.: 13.10.2022 10:07
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Citroën C1, Peugeot 107 i Toyota Aygo zdobyły po 3 gwiazdki w testach Euro NCAP. Chociaż próbom został poddany tylko ten ostatni model, to organizacja uwzględniła w wynikach także dwa auta koncernu PSA ze względu na identyczne konstrukcje wszystkich samochodów.
Citroën C1, Peugeot 107 i Toyota Aygo przeszły na początku tego roku facelifting. Pojazdy są obecne na rynku od 2005 r. Wtedy też po raz pierwszy zostały przetestowane przez Euro NCAP. Zdobyły wówczas po 4 gwiazdki.
Specjaliści organizacji postanowili sprawdzić, czy odmłodzone trojaczki z Kolina ewoluowały pod względem bezpieczeństwa. Chcieli się przekonać, czy Citroën C1, Peugeot 107 i Toyota Aygo znacząco odbiegają w tej kwestii od młodszych i nowocześniejszych pojazdów. Dodatkowym argumentem było to, że Euro NCAP w ciągu 7 lat zaostrzyło kryteria oceniania samochodów.
Toyota Aygo, która spośród trójki modeli została wytypowana do testów, wypadła źle. Auto zdobyło trzy gwiazdki. W poszczególnych kategoriach uzyskała następujące wyniki:
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 68%;
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 73%;
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 53%;
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%.
Euro NCAP | Toyota Aygo | 2012 | Crash test
Euro NCAP wyjątkowo nie poddało próbom egzemplarza z podstawowym wyposażeniem. Aygo miała na pokładzie boczne poduszki przednie chroniące okolice klatki piersiowej, kurtyny powietrzne, ESC, system przypominający o konieczności zapięcia pasa bezpieczeństwa oraz Isofix i łączniki do dodatkowego górnego pasa mocującego.
Gdyby nie wyposażenie opcjonalne, wynik Aygo (a co za tym idzie - C1 i 107) byłby jeszcze gorszy. Euro NCAP chciało w ten sposób pokazać trzem producentom, że te elementy muszą być seryjne.
Toyota, Citroën i Peugeot zapowiedziały, że wymienione wyposażenie stanie się standardem w Aygo, C1 i 107 do lipca 2013 r.