Znaczek Volvo ma nietypową funkcję. Szwedzi ukrywają ją już od wielu lat
Każdy samochód jest pełen mniej lub bardziej istotnych szczegółów. W tych produkowanych przez Volvo można znaleźć ciekawy detal, który ułatwia uciążliwą dla wielu czynność. Chodzi o znalezienie uchwytu do otwarcia maski.
17.03.2020 | aktual.: 22.03.2023 12:15
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Otwarcie maski w aucie zazwyczaj wiąże się z nerwowym szukaniem zwalniającego blokadę uchwytu w szczelinie ciągnącej się przez całą szerokość przodu. W każdym samochodzie jest on w końcu umieszczony w innym miejscu.
W modelach Volvo sytuacja jest dużo prostsza, ponieważ lokalizację tego uchwytu wskazuje srebrna listwa zdobiąca grill. Gdy masz już uchyloną maskę, wsuń rękę po prawej stronie, tak jak wskazuje biegnące przez wlot powietrza ramię i bez problemu trafisz na uchwyt. Jak widać na zdjęciu, w XC40 miejsce to wskazuje nawet strzałka na znaczku Volvo. Udogodnienie to nie dotyczy wszystkich volvo, ale większości z tych wyprodukowanych w ciągu ostatnich kilkunastu lat, które udało mi się sprawdzić.
A swoją drogą, wiecie skąd wzięło się w ogóle to ramię biegnące ukosem przez grill w Volvo? Jego historia sięga pierwszego zbudowanego przez Volvo samochodu, modelu ÖV 4 z roku 1927. Zbudowanego, warto dodać, bardzo chałupniczymi metodami. Po pierwszym uruchomieniu silnika pionierskie auto ruszyło do tyłu, zamiast do przodu, przez źle zamontowane biegi w przekładni.
Już wtedy Volvo było jednak dumną marką, która podkreślała solidną i bezpieczną konstrukcję swoich aut. Symbolizował to sam znaczek, czyli symbol Marsa, znany też jako symbol płci męskiej. W chemii symbolizuje on żelazo. W ten sposób producent chciał obwieścić, że buduje swoje auta z solidnej, szwedzkiej stali.
Twórcy ÖV 4 mieli więc piękny znaczek, ale nie wiedzieli jak przymocować go na aucie. Osłona chłodnicy nie była pokryta żadną kratownicą, do której można by go przymocować. Skończyło się więc na przymocowaniu go do poprowadzonej po przekątnej rurki. Rozwiązanie to przylgnęło do auto Volvo na tyle, że stosuje się je do dzisiaj. Teraz już z dodatkową rolą.