Mahindra KUV100 (2015) - awangardowa zabawka na rynek indyjski
Mahindra przedstawiła Kool Utility Vehicle, który ma konkurować w Indiach w segmencie crossoverów segmentu B.
24.12.2015 | aktual.: 02.10.2022 08:55
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowe auto jest bardzo małe - mierzy mniej niż 4 m długości. Niewielki crossover dołącza do gamy uterenowionych pojazdów Mahindry: TUV300 i XUV500. Z tego grona jest najmniej dojrzały stylistycznie. W końcu grupą docelową mają być młodzi ludzie. Optycznie powiększają go jego dziwne proporcje. Samo nadwozie wygląda bardziej na miejskie auto segmentu A, jednak wielkie przednie światła i wręcz komicznie małe koła zaburzają wygląd, przez co trudno po zdjęciach ocenić jakich naprawdę rozmiarów jest KUV100.
Na razie nie wiemy jak wygląda wnętrze crossovera Mahindry. Mimo bardzo małych rozmiarów tego wozu będzie ono wyposażone w sześć miejsc w układzie 3+3. W standardzie KUV100 będzie wyposażony w dwie czołowe poduszki bezpieczeństwa, stabilizację toru jazdy, ABS i układ elektronicznego rozkładu siły hamowania.
Pod maskę KUV100 mają trafić niezbyt mocne jednostki, których atutem będą raczej niskie zużycie paliwa i niskie koszty eksploatacji niż osiągi. Bazowym silnikiem ma być 1,2-litrowy, wolnossący 3-cylindrowiec zasilany benzyną. Ma rozwijać 82 KM. Mahindra będzie oferować także diesla. Mały, 1,2-litrowy silnik 3-cylindrowy będzie rozwijał 77 KM. Obie jednostki mają być parowane wyłącznie z 5-biegowymi przekładniami ręcznymi oraz napędem na przednie koła.
Przypomnijmy, że w grudniu Mahindra sfinalizowała proces przejmowania Pininfariny. Włoskie biuro projektowe ma wnieść powiew świeżości do stylistyki wozów indyjskiego koncernu. Dziwaczne proporcje KUV100 pokazują jak bardzo Mahindra potrzebuje specjalistów z Pininfariny. Światła niby mają nowoczesny kształt, front wygląda nieźle, ale ogólny wygląd tego wozu na malutkich kołach jest tak zabawkowy, że grupy docelowej Mahindra nie powinna szukać wśród ludzi młodych, ale raczej u dzieci w wieku przedszkolnym. Niewiele lepiej jest w przypadku wspomnianych już wcześniej TUV300 i XUV500. Te dwa projekty również są niezgrabne, a większy z nich sprawia wrażenie „ulepszanego” na siłę dodatkowymi detalami.
Minie przynajmniej kilka miesięcy zanim zobaczymy pierwsze wozy Mahindry projektowane przez Pininfarinę. Już teraz pod wielkim znakiem zapytania stoi wygląd, który będzie stanowił połączenie włoskiego doświadczenia i wysublimowania z potrzebami rynku indyjskiego.