Magna kupiła Getrag za 1,75 mld euro
Producenci samochodów walczą o rynek i co za tym idzie, łączą siły z innymi markami. Tworzone są całe grupy koncernów, które z czasem wchłaniają mniejsze firmy. W tym roku dojdzie do przejęcia również na zapleczu motoryzacji.
17.07.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:47
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Magna sama w sobie nie jest marką samochodową (choć próbuje), ale patrząc na motoryzację globalnie, można powiedzieć, że od zaplecza ta firma robi bardzo dużo. Prowadzi ona montaż pojazdów i wytwarzanie części oraz karoserii dla wielu producentów. Teraz Magna przejmuje inną ważną firmę będącą dostawcą dla największych marek.
Mowa tu o Getragu. Jest ona dostawcą skrzyń ręcznych i automatycznych dla przemysłu samochodowego. Sprzedaż przekładni tej marki wyniosła tylko w ubiegłym roku 1,7 mld euro. W sumie Getrag zatrudnia 13,5 tys. pracowników w 13 fabrykach i 10 centrach projektowych. Zakłady tej firmy mieszczą się w 9 krajach w Europie, Azji i Ameryce Północnej. 80-letnia historia marki Getrag przyniosła współpracę między innymi z Fordem, BMW, Renault, Daimlerem, Volvo oraz chińskimi producentami takimi jak Dongfeng czy Jiangling.
Magna zakończy proces przejęcia wytwórcy skrzyń biegów prawdopodobnie do końca tego roku. Całą sumę, którą producent samochodów zapłaci za Getraga szacuje się na 1,75 mld euro, czyli równowartość 7,2 mld zł.
Przypomnijmy, że obecnie Magna odpowiada między innymi za produkcję Mercedesa Klasy G, Peugeota RCZ, Mini Countrymana i Pacemana. Samochody te wytwarzane są przez firmę-córkę Magna Steyr, której zakłady mieszczą się w Grazu, w Austrii. Wśród klientów Magna International znajdziemy między innymi Teslę, General Motors, Forda, Volkswagena, BMW oraz Toyotę. Kanadyjskie przedsiębiorstwo istniejące od 1957 roku zatrudnia łącznie 130 tys. pracowników.
Zobacz także