Luc Donckerwolke wraca do Hyundaia. Będzie dyrektorem kreatywnym koncernu
Kilka miesięcy po tym, jak utalentowany stylista Luc Donckerwolke rozstał się z Hyundaiem z przyczyn osobistych, podjął decyzję o powrocie. Obejmie nowe stanowisko, na którym będzie koordynował projekty wszystkich marek koncernu.
03.11.2020 | aktual.: 16.03.2023 15:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Luc Donckerwolke jest jedną z osób, którym zawdzięczamy ostateczny kształt takich modeli jak Lamborghini Diablo VT czy Skoda Fabia. W ostatnich latach Belg zajmował się natomiast wyglądem luksusowych genesisów. W kwietniu 2020 roku postanowił jednak odejść ze stanowiska.
Po kilku miesiącach przerwy powraca, choć w zupełnie nowej roli określanej jako Chief Creative Officer. Zadaniem Donckerwolke'a będzie koordynowanie projektów Kii, Hyundaia i Genesisa, a także planowanej submarki pojazdów elektrycznych Ioniq.
Na barkach nowego szefa spoczywa duża odpowiedzialność. To właśnie od niego bowiem zależeć będzie wygląd wielu nowych modeli, których zadaniem będzie umocnienie pozycji koreańskich producentów w świecie elektromobilności.
"Jako przedstawiciel Grupy, Donckerwolke wzmocni pozycję marki Hyundai Motor Group, wykorzystując ogromne doświadczenie nie tylko jako projektanta samochodów, ale także jako lidera. Donckerwolke wspiera utalentowanych projektantów i stwarza środowisko pracy, które zachęca do aktywnej komunikacji między współpracownikami." - możemy przeczytać w oficjalnym komunikacie prasowym.
Sądząc po tym, jak w ostatnich latach rozwinął się Genesis, raczej nie powinniśmy martwić się o powodzenie misji Donckerwolke'a w pozostałych markach koncernu.