Liczby opisujące Mercedesa-AMG Project ONE są imponujące. Już jeździ po ulicach

Przez wiele miesięcy skrzętnie ukrywany i pokazywany wyłącznie na salonie samochodowym. Teraz wyjechał z garaży AMG i trafia na tor oraz drogi publiczne. Najszybszy samochód Mercedesa jaki kiedykolwiek powstał - Project ONE - jest testowany, by przygotować go do sprzedaży klientom.

Mercedes-AMG Project ONE
Mercedes-AMG Project ONE
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

21.09.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:56

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mercedes-AMG Project ONE brał udział w wielu testach i nawet jazdach, ale wyłącznie w świecie wirtualnym, przy użyciu najnowszych narzędzi cyfrowych. Przez ten czas pracowano nad wydajnym, niezawodnym silnikiem i napędem hybrydowym, które intensywnie "jeździły" na hamowni silnikowej HPP w Brixworth.

Teraz prototypy jeżdżą już na zamkniętych obiektach, gdzie i tak trudno zachować tajemnice. Głównie z powodu charakterystycznego brzmienia, które rozbija ciszę okolicy. Dlatego koncern Daimler, zdając sobie doskonale sprawę z faktu, że zdjęcia szpiegowskie różnej jakości trafiają do mediów, postanowił sam przygotować małą sesję zdjęciową zamaskowanych pojazdów.

Najszybszy Mercedes w historii wyjechał na drogi.
Najszybszy Mercedes w historii wyjechał na drogi.© fot. mat. prasowe

Marka Mercedes-AMG, biorąca czynny udział w zawodach Formuły 1 ma na celu zaoferowanie nielicznej grupie klientów samochód z techniką i o osiągach zbliżonych do bolidów, jakimi jeżdżą obecnie Lewis Hamilton czy Valtteri Bottas. Nad projektem czuwa René-Christopher Wollmann, szef działu hiperaut w Mercedes-AMG, z którym niemal rok temu rozmawiał Mateusz Żuchowski.

Auto w liczbach jest więcej niż imponujące. Źródłem napędu jest silnik 1.6 turbo z Formuły 1, dostosowany do normalnych warunków jazdy w ruchu ulicznym. Jeden z generatorów napędu hybrydowego wspomaga napędzanie jego turbosprężarki. Drugi wspólnie z benzynową jednostką napędza tylną oś. Jednocześnie odzyskuje energię kinetyczną w celu zamiany jej na prąd.

Liczby opisujące Mercedesa-AMG Project ONE są imponujące
Liczby opisujące Mercedesa-AMG Project ONE są imponujące© fot. mat. prasowe

Dwa dodatkowe silniki elektryczne służą do napędzania przedniej osi, co w efekcie daje napęd na cztery koła, na które trafia łączna moc systemowa ok. 1000 KM. Dzięki temu Project ONE ma się rozpędzać w 6 s do prędkości 200 km/h [słownie: dwieście]. Prędkość maksymalna ma wynosić około 350 km/h.

Plan przewiduje sprzedaż 275 egzemplarzy starannie wybranym klientom, którzy kupią samochód za około 2,5 mln dolarów netto.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/5]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (12)