Land Rover Discovery Sport oficjalnie! Zastąpi Freelandera
Land Rover oficjalnie przedstawił Discovery Sport. Jest to pierwszy samochód z nowej rodziny tego modelu, który jednocześnie stanowi wypełnienie luki po kończącym żywot Freelanderze.
03.09.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Brytyjczycy przedstawiają to auto jako „najbardziej wszechstronnego kompaktowego SUV-a klasy premium i pierwszego przedstawiciela nowej rodziny modeli Discovery”. Jako najistotniejsze nowości Land Rover wymienia wielowahaczową tylną oś nowej generacji, zaawansowaną poduszkę powietrzną chroniącą pieszych, wykonaną z wysokowytrzymałościowej stali i aluminium konstrukcję nadwozia oraz nowy system multimedialny. To pierwsze wiadomości, jakimi Brytyjczycy przedstawiają swój nowy samochód. Land Rover podkreśla także, że auto dostępne jest w konfiguracji wnętrza 5- i 7-osobowej.
Pod maską możemy mieć jeden z trzech wariantów silnikowych. Do wyboru mamy 2,2-litrowy SD4 o mocy 190 KM i momencie obrotowym 420 Nm, TD4 o tej samej pojemności, mocy 150 KM i momencie 400 Nm oraz 2-litrowy Si4 dostarczający 240 KM i 340 Nm. Wszystkie odmiany dostępne są z 9-biegową przekładnią automatyczną ZF 9HP48. W jednostkach wysokoprężnych oferowana jest także skrzynia 6-biegowa M66. Najlepsze osiągi gwarantuje motor benzynowy (ostatni z wymienionych). Pozwala on osiągnąć 100 km/h w 8,2 s i maksymalną prędkość na poziomie 200 km/h.
Moc może być przekazywana na koła przez jedną z trzech oferowanych wersji układu napędowego: na jedną oś, stały napęd na 4 koła oraz Active Driveline. Ostatni z wymienionych przełącza przesył momentu obrotowego między trybem jednoosiowym i dwuosiowym.
Land Rover wymienia także szereg systemów ułatwiających jazdę terenową Discovery Sportem: Hill Descent Control (HDC) – system ułatwiający zjazd ze wzniesienia, Gradient Release Control (GRC) – kontrola prędkości podczas zjazdu ze wzniesienia, Wade SensingTM – czujnik poziomu lustra wody, Roll Stability Control (RSC) – system zapobiegający dachowaniu, Dynamic Stability Control (DSC) – elektroniczna stabilizacja toru jazdy, Electronic Traction Control (ETC) – elektroniczna kontrola trakcji, Engine Drag Torque Control (EDC) – kontrola momentu obrotowego silnika. Auto jest także wyposażone w adaptacyjne zawieszenie MagneRide.
Kąt natarcia w Land Roverze Discovery Sport wynosi 25 stopni, kąt zejścia 31 stopni, a kąt rampowy zależny jest od wybranej przekładni. Ze skrzynią automatyczną ma on wartość 20 stopni, natomiast jeśli zdecydujemy się na wariant ręczny, będzie on o 1 stopień większy. Prześwit nowego dziecka brytyjskiego koncernu wynosi 212 mm. Głębokość brodzenia deklarowana przez producenta to 600 mm. Brytyjczycy podają, że ich nowy SUV w odmianie z napędzanymi 4 kołami jest w stanie wjechać na wzniesienie pochylone pod kątem 45 stopni. Średnica zawracania Land Rovera Discovery Sport ma 11,6 m.
Masa auta waha się w zależności od wybranej jednostki napędowej oraz układu siedzeń. Najlżejszy jest wariant benzynowy z 5 miejscami. Waży on 1744 kg. Największą masę ma natomiast 7-miejscowy diesel: 1864 kg.
Cena Land Rovera Discovery Sport jest na razie nieznana. Oficjalna premiera auta odbędzie się na zbliżających się targach w Paryżu. Land Rover wprowadzi Discovery Sport na rynek w styczniu 2015.