Land Rover Discovery Sport oficjalnie! Zastąpi Freelandera
Land Rover oficjalnie przedstawił Discovery Sport. Jest to pierwszy samochód z nowej rodziny tego modelu, który jednocześnie stanowi wypełnienie luki po kończącym żywot Freelanderze.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Brytyjczycy przedstawiają to auto jako „najbardziej wszechstronnego kompaktowego SUV-a klasy premium i pierwszego przedstawiciela nowej rodziny modeli Discovery”. Jako najistotniejsze nowości Land Rover wymienia wielowahaczową tylną oś nowej generacji, zaawansowaną poduszkę powietrzną chroniącą pieszych, wykonaną z wysokowytrzymałościowej stali i aluminium konstrukcję nadwozia oraz nowy system multimedialny. To pierwsze wiadomości, jakimi Brytyjczycy przedstawiają swój nowy samochód. Land Rover podkreśla także, że auto dostępne jest w konfiguracji wnętrza 5- i 7-osobowej.
Pod maską możemy mieć jeden z trzech wariantów silnikowych. Do wyboru mamy 2,2-litrowy SD4 o mocy 190 KM i momencie obrotowym 420 Nm, TD4 o tej samej pojemności, mocy 150 KM i momencie 400 Nm oraz 2-litrowy Si4 dostarczający 240 KM i 340 Nm. Wszystkie odmiany dostępne są z 9-biegową przekładnią automatyczną ZF 9HP48. W jednostkach wysokoprężnych oferowana jest także skrzynia 6-biegowa M66. Najlepsze osiągi gwarantuje motor benzynowy (ostatni z wymienionych). Pozwala on osiągnąć 100 km/h w 8,2 s i maksymalną prędkość na poziomie 200 km/h.
Moc może być przekazywana na koła przez jedną z trzech oferowanych wersji układu napędowego: na jedną oś, stały napęd na 4 koła oraz Active Driveline. Ostatni z wymienionych przełącza przesył momentu obrotowego między trybem jednoosiowym i dwuosiowym.
Land Rover wymienia także szereg systemów ułatwiających jazdę terenową Discovery Sportem: Hill Descent Control (HDC) – system ułatwiający zjazd ze wzniesienia, Gradient Release Control (GRC) – kontrola prędkości podczas zjazdu ze wzniesienia, Wade SensingTM – czujnik poziomu lustra wody, Roll Stability Control (RSC) – system zapobiegający dachowaniu, Dynamic Stability Control (DSC) – elektroniczna stabilizacja toru jazdy, Electronic Traction Control (ETC) – elektroniczna kontrola trakcji, Engine Drag Torque Control (EDC) – kontrola momentu obrotowego silnika. Auto jest także wyposażone w adaptacyjne zawieszenie MagneRide.
Kąt natarcia w Land Roverze Discovery Sport wynosi 25 stopni, kąt zejścia 31 stopni, a kąt rampowy zależny jest od wybranej przekładni. Ze skrzynią automatyczną ma on wartość 20 stopni, natomiast jeśli zdecydujemy się na wariant ręczny, będzie on o 1 stopień większy. Prześwit nowego dziecka brytyjskiego koncernu wynosi 212 mm. Głębokość brodzenia deklarowana przez producenta to 600 mm. Brytyjczycy podają, że ich nowy SUV w odmianie z napędzanymi 4 kołami jest w stanie wjechać na wzniesienie pochylone pod kątem 45 stopni. Średnica zawracania Land Rovera Discovery Sport ma 11,6 m.
Masa auta waha się w zależności od wybranej jednostki napędowej oraz układu siedzeń. Najlżejszy jest wariant benzynowy z 5 miejscami. Waży on 1744 kg. Największą masę ma natomiast 7-miejscowy diesel: 1864 kg.
Cena Land Rovera Discovery Sport jest na razie nieznana. Oficjalna premiera auta odbędzie się na zbliżających się targach w Paryżu. Land Rover wprowadzi Discovery Sport na rynek w styczniu 2015.