Lambretta z siłą KTM
Standarowa Lambretta to niewielki skuter z mocą 9 koni mechanicznych. Firma Dactek z Norwich postanowiła wzmocnić ten jednoślad. Inżynierowie wzięli zatem silnik z crossa KTM 250 i zamocowali go w czerwonym modelu. Jaką siłę ma teraz ten skuter? 45 koni mechanicznych!
05.06.2009 | aktual.: 02.10.2022 17:40
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Standarowa Lambretta to niewielki skuter z mocą 9 koni mechanicznych. Firma Dactek z Norwich postanowiła wzmocnić ten jednoślad. Inżynierowie wzięli zatem silnik z crossa KTM 250 i zamocowali go w czerwonym modelu. Jaką siłę ma teraz ten skuter? 45 koni mechanicznych!
Lambretta ta rusza do przodu jak wystrzelona z procy! W ruchu miejskim jest często szybsza niż samochody. Stało się tak dzięki "przeszczepowi" silnika z KTM 250. W ten sposób moc wzrosła z 9 koni mechanicznych do 45. Oczywiście firma Dactek dokonała porządnego tuningu. Pracy było wiele, przede wszystkim z odpowiednim wyważeniem i zamocowaniem silnika w skuterze.
Lambretta ma 4 biegi, a najefektywniej prowadzi się ją na 3 biegu. Dzięki odpowiedniemu wyważeniu jazda jest komfortowa. W jeździe po mieście liczą się skuteczne hamulce. Firma z Norwich zadbała o to, jak i o odpowiednie opony. Ale jest pewien problem - ta maszyna po tuningu nie jest tania. Kosztować będzie około 50 000 złotych, a edycja będzie limitowana. Czy warto kupować taki motoryzacyjny eksperyment?
Źródło: motorcyclenews.com