Lamborghini Gallardo LP550-2 Spyder - szaleństwo bez dachu
Do tej pory jedyną odmianą Lamborghini Gallardo z napędem na tylną oś była wersja LP550-2 (Valentino Balboni, Bicolore, Tricolore). Włoski producent inspirujący się siłą byków zaprezentował jednak nową wersję dla miłośników ciasnych zakrętów z bezpiecznymi poboczami. Oto Gallardo LP550-2 Spyder.
17.11.2011 | aktual.: 12.10.2022 12:58
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Do tej pory jedyną odmianą Lamborghini Gallardo z napędem na tylną oś była wersja LP550-2 (Valentino Balboni, Bicolore, Tricolore). Włoski producent inspirujący się siłą byków zaprezentował jednak nową wersję dla miłośników ciasnych zakrętów z bezpiecznymi poboczami. Oto Gallardo LP550-2 Spyder.
W ciągu ostatnich kilku lat można zauważyć, że spośród wszystkich producentów sportowych samochodów Porsche i Lamborghini już dawno wyprzedziły Pagani w kategorii "mistrz edycji specjalnych". Niemiecki producent kombinuje z turbosprężarkami, pojemnością jednostek napędowych czy stylistyką, a Włosi ograniczają się do drobnych zmian.
Patrząc jednak na zdjęcia najnowszego LP550-2 Spydera, którego zapowiadaliśmy na początku listopada, nikt nie ma im tego za złe. Auto jest oczywiście napędzane wolnossącym silnikiem V10 o pojemności 5,2 l, który trafiał pod maskę Audi S8 generacji D3.
W najnowszej odsłonie Gallardo jednostka ta produkuje taką samą moc jak w LP550-2 w nadwoziu coupe. Do dyspozycji kierowcy jest więc 550 KM, które wędrują na tylną oś za pośrednictwem przekładni E-Gear.
Dzięki temu ważący 1520 kg Spyder rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,2 s oraz jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną 319 km/h. Lamborghini twierdzi, że absolutnie minimalne zmiany stylistyczne wynikają z innych ustawień aerodynamiki, które są związane z przekazywaniem napędu wyłącznie na tylną oś.
Źródło: Carscoop