LA 2010: Mazda Shinari Concept
Wczoraj na salonie w Los Angeles zadebiutowała Mazda z koncepcyjnym modelem Shinari. Błyszczące auto jest dzieckiem nowej polityki designerskiej KODO, która zakłada produkcję pojazdów o agresywnej sylwetce. Czy Shinari wpisuje się w tę konwencję?
19.11.2010 | aktual.: 07.10.2022 16:50
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W kwietniu ubiegłego roku nastąpiła rotacja na stanowisku szefa designu w koncernie Mazda. Ikuo Maeda zastąpił Laurensa van den Ackera. Pod wodzą nowego przywódcy powstała strategia nazwana KODO. Zgodnie z jej założeniami designerzy projektują agresywne, sportowe samochody.
Ogólna sylwetka sprawia wrażenie agresywnego pojazdu z pazurem. Szkoda tylko, że również do złudzenia przypomina koncept Infiniti Essence oraz Fisker Karmę. Charakterystyczne dla tych aut długie maski, niskie zawieszenie oraz nadkola delikatnie przechodzące w linie profilu zostały żywcem przeniesione do Shinari.
Całkowicie oryginalny jest jedynie przód auta z ciekawie zaprojektowanym grillem w centralnej części. Maskownica przybrała kształt ostrego półkola, od którego wychodzi cienka listwa do reflektorów. Pod światłami umieszczono ciekawy wzór świetnie wpisujący się w stylistykę auta.
Shinari jest efektem projektu KODO. Pierwsza prezentacja tego konceptu odbyła się w Milanie, kolejnym etapem promocji jest salon w Los Angeles. Z zapowiedzi koncernu wynika, że auto nigdy nie trafi do produkcji.
Źródło: Autoblog