Kwadratowa honda powraca. Japończycy pokazali nowy model N‑Box
Honda właśnie przedstawiła kolejną odsłonę swojego przeboju N-Box. Nowy pojazd w klasie kei cars ma mieć więcej przestrzeni dla pasażerów i wiele udogodnień.
07.08.2023 | aktual.: 07.08.2023 18:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Podobnie jak dwie poprzednie generacje, najnowszy N-Box jest (jak sama nazwa wskazuje) pudełkowaty. Teraz nawet reflektory mają kwadratowe obramowania. Tylne drzwi otwierają się natomiast podobnie jak w minivanie. Opcjonalny pakiet Fashion Style dodaje białe elementy do lusterek i klamek drzwi, a także kołpaki w kolorze nadwozia.
Do wyboru będzie też wersja N-Box Custom z sześciokątną siatką grilla zamiast małych kółek w modelu standardowym. Tutaj znajdziemy również reflektory LED i przezroczyste tylne światła zamiast czerwonych. Opcjonalny pakiet Coordination Style dodaje ciemny chrom do osłony chłodnicy i obramowania tylnej tablicy rejestracyjnej, a także czarnych aluminiowych kół. Kabina N-Box jest wyposażona w 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 9-calowy wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy. Na desce rozdzielczej znajduje się schowek, który rozciąga się po stronie pasażera.
Honda nie podała jeszcze konkretnych wymiarów nowego N-Box, ale twierdzi, że ma największą przestrzeń wewnętrzną w klasie kei cars. Tylne siedzenia składają się na płasko, aby zapewnić więcej miejsca ładunkowego w kabinie. Wewnątrz znajdziemy również kieszenie w drzwiach, głębokie schowki, dodatkowe półeczki czy uchwyty na kubki dla pasażerów.
Wszystkie wersje N-Box są dostępne z napędem na przednie lub na wszystkie koła. Do wyboru są dwa silniki o pojemności 0,66 litra. Słabszy ma 58 KM, a mocniejszy 63 KM. Japońska klasa samochodów kei ogranicza bowiem te pojazdy do 63 koni mechanicznych i pojemności 660 cm3. Niestety, uroczy pudełkowaty pojazd nie jest dostępny w Europie.