Konkurent Musketiera – SKN RCZ 200 THP Stufe 2 (2011)

Peugeot RCZ to niewątpliwie ładne auto, jednak instalowane w nim silniki nie są zbyt mocne. Tuningowej firmie SKN wydaje się, że 200 KM pod maską sportowego lwa to trochę za mało. Dlatego dokonała w tym wozie kilku drobnych zmian. Jakich?

Konkurent Musketiera – SKN RCZ 200 THP Stufe 2 (2011)
Olgierd Lachowski

26.11.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:38

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Peugeot RCZ to niewątpliwie ładne auto, jednak instalowane w nim silniki nie są zbyt mocne. Tuningowej firmie SKN wydaje się, że 200 KM pod maską sportowego lwa to trochę za mało. Dlatego dokonała w tym wozie kilku drobnych zmian. Jakich?

Pierwszym krokiem był montaż nowych większych felg (nie podano jednak konkretnego rozmiaru kół).

Obraz

Kolejnymi i chyba istotniejszymi zmianami są modyfikacje wokół silnika. Pod maską tego sportowego samochodu znajduje 1,6-litrowy turbodoładowany motor opracowany wspólnie przez koncerny BMW i PSA. Normalnie jednostka ma 200 KM mocy maksymalnej i 275 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Obraz

W tym wozie po wymianie układu wydechowego na sportowy (nowe konwertery katalityczne, tłumiki i rury) oraz przeprogramowaniu centralnej jednostki sterującej motor legitymuje się mocą  248 KM. SKN nie podało maksymalnego momentu obrotowego silnika.

Ulepszony Peugeot RCZ do 100 km/h przyspiesza o sekundę szybciej (czyli w 6,60 s) niż wóz fabryczny. Prędkość maksymalna nie jest znana.

Obraz

Modyfikacje wokół jednostki napędowej kosztują 1199 euro. Jeżeli kogoś na nie nie stać lub nie chce wydawać takich pieniędzy, SKN proponuje niższy poziom tuningu z mniej zaawansowanymi ulepszeniami w układzie wydechowym, który kosztuje o 200 euro miej.

Dane techniczne:

  • Typ: R4, PSA/BMW
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1598 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 248 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 155,19 KM/l (seryjny – 125,16 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 340 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 290 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1372 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,53 kg/KM (seryjny – 6,86 kg/KM)
  • Długość: 4287 mm
  • Szerokość: 1845 mm
  • Wysokość: 1359 mm
  • Rozstaw osi: 2612 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,60 sblock position=\inside6890/block

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)