Koniec z żartami o lawetach. Nowe alfy romeo świetnie trzymają wartość
5 lat gwarancji i limit aż do 200 tys. km – po części takie oferty sprawiły, że Alfa Romeo Stelvio i Giulia dobrze trzymają wartość. W rankingu Eurotax włoskie samochody pokonały niemiecką konkurencję.
05.08.2021 | aktual.: 14.03.2023 15:37
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wartość rezydualna ma olbrzymie znaczenie na rynku motoryzacyjnym. Wskazuje bowiem, ile będzie warte używane auto po danym okresie czasu. Na wartość rezydualną wpływa nie tylko jakość samego pojazdu, ale i obsługa klienta, dostępność części czy chociażby postrzeganie marki.
W rankingu Eurotax samochody klasy premium z silnikami benzynowymi zostały przebadane po 3 latach i po przejechaniu 90 tys. km. I co się okazało? Alfa Romeo Stelvio będzie warta aż 51 proc. kwoty zostawionej w salonie. Pobije takich konkurentów jak Audi Q5, BMW X3 czy Mercedes GLC. Producent nie informuje, czy w badaniu wzięło udział Volvo XC60, jeden z najpopularniejszych SUV-ów w Europie.
Wartość rezydualna po 3 latach i przejechaniu 90 tys. km | ||
---|---|---|
Model | 2021 rok | 2020 rok |
Alfa Romeo Stelvio | 51 proc. | 49 proc. |
Audi Q5 | 46,9 proc. | 45 proc. |
BMW X3 | 47,1 proc. | 49 proc. |
Jaguar F-Pace | 49,4 proc. | 47,7 proc. |
Mercedes GLC | 48 proc. | 46 proc. |
Nieźle radzi sobie też Giulia, która lepiej trzyma wartość niż Audi A4 czy BMW Serii 3. Musiała jednak uznać wyższość Mercedesa Klasy C. Modele Alfy i Mercedesa odnotowały jako jedyne wzrost wartości rezydualnej o 3 punkty procentowe.
Wartość rezydualna po 3 latach i przejechaniu 90 tys. km | ||
---|---|---|
Model | 2021 rok | 2020 rok |
Alfa Romeo Gulia | 46 proc. | 43 proc. |
Audi A4 | 44 proc. | 43,6 proc. |
BMW serii 3 | 43,3 proc. | 42 proc. |
Jaguar XE | 40,7 proc. | 38,5 proc. |
Mercedes Klasy C | 47,3 proc. | 43,8 proc. |