Kolejny krok – BBR MX‑5 2.0 Supercharger Stage 2 (2012)

Dwa lata temu BBR zaproponowało montaż sprężarki mechanicznej do Mazdy MX-5 z 2-litrowym silnikiem. Zmiana ta zwiększała moc jednostki napędowej do 238 KM. Teraz poczyniono kolejne kroki, które zaowocowały skokiem mocy do ponad 260 KM.

Kolejny krok – BBR MX-5 2.0 Supercharger Stage 2 (2012)
Olgierd Lachowski

09.10.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:55

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jak na auto o ponad 20-letniej historii Mazda MX-5 trzyma się na rynku doskonale. Oczywiście obecna konstrukcja ma nie 20 lat, tylko siedem. To już i tak dość dużo, choć trzeba przyznać, że takie samochody starzeją się znacznie wolniej od zwykłych kompaktów.

Od początku Mazda podąża jedną ścieżką, według której MX-5 nie musi mieć nie wiadomo jak mocnego silnika, a jej świetne osiągi i doskonałe prowadzenie mają brać się przede wszystkim z bardzo niskiej masy.

Waga auta jest rzeczywiście niewielka, bo wynosi około 1150 kg. Moce jednostek napędowych też są stosunkowo nieduże. Mniejszy z silników – 1,8-litrowy, generuje 126 KM, a większy o 200 cm[sup]3[/sup] w wersji europejskiej osiąga 160 KM.

Dwa lata temu brytyjskie BBR postanowiło dołożyć sprężarkę mechaniczną do mocniejszego motoru i uzyskało w ten sposób 238 KM mocy maksymalnej. Tuning nie ograniczył się do samego kompresora. Dodał też nową centralną jednostkę sterującą, międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego oraz wydajniejsze wtryskiwacze paliwa.

Obraz

W nowej, ulepszonej wersji pojawił się sportowy układ wydechowy, a także nowy kolektor wylotowy i sportowe filtry powietrza. Po raz kolejny przeprogramowano ECU. W rezultacie kompresor Eaton MP62 pomaga silnikowi rozwinąć słuszną moc 262 KM i moment obrotowy o wartości 282 Nm.

Podobnie jak w przypadku poprzedniczki przedsiębiorstwo tuningowe nie podaje osiągów małego japońskiego roadstera. Aby cieszyć się wzmocnioną wersją Mazdy MX-5, trzeba dysponować prawie 5500 funtów brytyjskich.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1999 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor Eaton MP62
  • Moc maksymalna: 262 KM przy 7130 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 131,07 KM/l (seryjny – 80,04 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 282 Nm przy 5260 obr./min
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 290 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 280 mm
  • Koła przednie: 6,5 x 16″
  • Koła tylne: 6,5 x 16″
  • Opony przednie: 205/50 R 16
  • Opony tylne: 205/50 R 16

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1155 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,41 kg/KM (seryjny – 7,22 kg/KM)
  • Długość: 4020 mm
  • Szerokość: 1720 mm
  • Wysokość: 1245 mm
  • Rozstaw osi: 2330 mm
  • Slider item
  • Slider item
[1/2]

Źródło: WCF

Komentarze (0)