Zamkną dwa zakłady. Zwolnienia nie mają końca
Kryzys w świecie motoryzacji coraz mocniej rzutuje nie tylko na producentów aut, ale i firmy dostarczające im komponenty. Przykładem jest francuskie Valeo, które właśnie ogłosiło cięcia.
29.11.2024 09:23
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zwolnienia w Valeo. Już na początku roku francuski koncern ogłosił, że zamierza pożegnać się z 1100 pracowników biurowych zatrudnionych w działach hybryd plug-in i pojazdów elektrycznych. Teraz słowa przechodzą w czyny.
Jak informuje "Bloomberg" firma zwolni ponad 1000 osób w Europie i zamknie dwa zakłady w ramach restrukturyzacji spowodowanej zmianą warunków w branży motoryzacyjnej.
Wśród wspomnianych zakładów jest centrum badań i rozwoju pod Paryżem oraz fabryka we francuskim regionie Sarthe. Część pracowników obu placówek zostanie przeniesiona do innych przedstawicielstw firmy. Zwolnienia nie ograniczą się jednak wyłącznie do Francji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Około 200 stanowisk zostanie też zlikwidowanych w Czechach, Niemczech i Polsce. Zwolnienia dotyczą głównie "białych kołnierzyków" - kadry zarządzającej i zespołów wsparcia.
"Branża motoryzacyjna przechodzi transformację, a wolumeny nie są takie, jak się spodziewaliśmy. W związku z tym musimy zrewidować naszą produkcję" - mówi rzecznik Valeo cytowany przez "Automotive News Europe".
Warto wspomnieć, że Valeo nie jest jedynym dostawcą komponentów borykającym się z problemami. Tylko w ostatnich miesiącach podobne decyzje podjął Bosch, Continental, Michelin i Forvia.