Kolejne ofiary normy Euro 5
Niedawno informowaliśmy Was o zakończeniu sprzedaży w UE Hondy Civic Type R, która nie spełnia norm emisji spalin Euro 5. Dzisiaj prezentujemy także inne samochody, których od nowego roku nie kupimy już w żadnym salonie w krajach Unii Europejskiej. Wszystko to przez fakt, iż nie spełniają one europejskiej normy emisji spalin Euro 5.
21.08.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:25
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Niedawno informowaliśmy Was o zakończeniu sprzedaży w UE Hondy Civic Type R, która nie spełnia norm emisji spalin Euro 5. Dzisiaj prezentujemy także inne samochody, których od nowego roku nie kupimy już w żadnym salonie w krajach Unii Europejskiej. Wszystko to przez fakt, iż nie spełniają one europejskiej normy emisji spalin Euro 5.
W tym gronie znalazł się rywal Hondy Civic Type R - Ford Focus ST, którego 2,5-litrowa, turbodoładowana, 5-cylindrowa jednostka o mocy 225 KM nie spodobała się ekologom.
Jednak na całe szczęście, Ford już w październiku na paryskim salonie samochodowym zaprezentować ma nową odsłonę Focusa ST, która spełnia wymagania normy Euro 5. Najprawdopodobniej będzie to 2,0-litrowy, także turbodoładowany, ale już 4-cylindrowy silnik o mocy około 200 koni mechanicznych. Jest to bardzo dobry krok Forda, który w odróżnieniu od Hondy, od razu zapowiedział nowy model. A o nowym Civicu Type R jeszcze nic nie wiadomo.
Od nowego roku w salonach nie kupimy także Mazdy RX-8 oraz szeregu samochodów z grupy Volkswagena z 5,0-litrowym turbodieslem w układzie V10, który teraz znajdziemy między innymi w Touaregu i Phaetonie. Alfa Romeo Brera w najmocniejszej odsłonie z 3,2-litrowym silnikiem V6 także zniknie z salonów włoskiego producenta.
Źródło: Autocar